• Anonym

sjukt ont i magen v.36+0

hejsan! Jag är gravid i v.36+0 och har i några timmar nu haft skit ont i magen! De gör riktigt rikitgt ont när lillan rör på sig. Kan börja grina för de gör så ont. Samtidigt får jag tryck neråt och i ljumskarna, de trycker och spänner och drar. Och jag får mensvärk i både ryggen och långt ner i magen. De går skit ont i musen också! Inte runt om eller så, utan i sjävla öppningen, långt inut i.

Någon somv et vad de kan bero på?

• Svar på tråden sjukt ont i magen v.36+0
  • Anonym

förlossningen kan ha börjat, ring in och fråga

• Anonym

jo men jag känner inte att magen blir "hård" som den ska bli vid värkar. De kommer inte regelbundet, utan kan komma ofta på kort tid, sen blir de lite längre imellan för att sen komma tillbaka..

• Anonym

även fast det inte gör ont hela tiden eller kommer nå regelbundet överhuvudtaget alls?

• Anonym
    MizzPiggy skrev 2010-11-12 21:07:27 följande:
    Låter som förvärkar isånnafall, kan i värsta fall hålla på flera dagar :S
    Okok. Då behöver jag inte ringa och fråga nå? Känner mig bara "dum". Är mitt andra barn och tycker jag borde känna igen nått. Hade inte en enda förvärk med förra barnet, de kom bara värkar på en gång liksom..
  • Anonym

Jo jag borde väl egentligen göra det :S Fast tycker ändå inte de känns som värkar heller :P Det gör bara vidrigt ont! Har tagit alvedon för någon timme sen, de har bara lugnat ner sig lite. Glesare eller hur jag ska säga. Väntar ett tag till med att ringa dom i värsta fall =) om de inte ger sig..

• Anonym
    tezzypoo skrev 2010-11-13 21:27:36 följande:
    Hur har det gått? 
    Det la av ett tag i går kväll och kunde sova inatt lite halvt. Vaknade  ett par gånger av bebis rörelser bara. Idag har de kommit tillbaka :( Nu har de kommit med hugg och stickningar/ilningar inne i musen. Känns lång in i hålet och min rumpa :P svårt att förklara. Får se hur de fortsätter ! Drar mig väldigt för att ringa förlossningen, fjantig som jag är ...
  • Anonym
    tezzypoo skrev 2010-11-13 22:03:49 följande:
    tycker det låter som när mitt öppningsarbete hade börjat.. 

Kan kanske vara nån slags infektion. Tycker du borde ringa för att vara helt säker, iallfall ringa sjukvårdsrådgivningen för råd 
    pga  stickningarna och ilningarna? Är de farligt om jag inte kollar upp det? Har fortfarande svin ont. Men de kommer fortfarande bara då och då. Håller ju inte i sig heeela dagen som tur är. Och om jag åker till Förlissningen så har jag säkert inte ont då :P och då skickar dom väl bara hem mig :S
  • Anonym

ja 3 dagar är det :S Försöker läsa allt jag hittar på internet om alla symptomen jag har! Hittar både fixering, att man öppnar sig m.m.... Så jag försöker övertala mig själv till att allt är normalt och jag bara är löjlig som tror nå annat :S

• Anonym

har nu kollat upp det här. De är värkar/förvärkar, Men inget där nere som blitt påverkat! MEN hur tusan ska jag klara att gå så här i 2-4 veckor till :O Kan inte gå när de gör som ondast och så är jag ensam med en 2åring hemma heeela dagarna :O

• Anonym
    MizzPiggy skrev 2010-12-26 19:38:21 följande:
    Hej hur har de gått ?? E lillenfödd nu? Hoppas allt gått bra!
    det har gått bra. Lillen är född :) Blev igångsatt den 10december :)
Svar på tråden sjukt ont i magen v.36+0