-
-
Svar på tråden Får det verkligen gå till så?
-
Jobbar på ett sjukhem för äldre och vi har fått denna skit att man ska lägga sitt eget schema var 7 vecka.
Nu när vi vill ta semester så nekar dom utan att ens försöka hitta en vikarie pga att all semester ska läggas in innan schemat är klart.
Hur 17 ska man veta el få tider 8 veckor innan man ska till frissan, dr, bli bortbjuden mm
man kan faktiskt få kallelser el inbjudningar 5 veckor innan det gäller.
eller man kanske bara är less att jobba en helg så man vill ha semester
får dom neka utan att ens försöka hitta en vikarie?
har man inte rätt att ta ut sina inarbetade semdagar när man vill? -
ingen som vet hur det fungerar
-
nu tog jag bara frissan som ett exempel så det kan vara vad som helst annat.
jo visst försöker man lägga in om sem lång innan men det kan alltid komma saker tätt inpå.
men har man semesterdagar så borde det inte vara nåt problem att få ut dom om det finns vikarier¨
men dom försöker inte ens utan nekar direkt
klart man måste få ta sem en helg när man jobbar varannan helt år ut och år in, det är inte att inte ta ansvar om man vill det -
men det spelar väl ingen roll av vilken orsak jag ska ha semester
om jag jobbar varannan helg så är det inte lätt att kunna få alla aktiviteter att passa med mitt jobb dom ändrar ju knappast träffar, fotboll el andra träffar efter mig
blir man bjuden på fest till någon så är det ju oftast 2 veckor innan och man måste väl kunna ta sem när man behöver det!?
ska alla andra 10 pers ändra sig för att endast jag inte kan?
snacka om att bli utanför allt.
på mitt gamla vårdjobb fick man söka sem när man ville och dom försökte alltid fixa det och oftast lyckades dom men här försöker dom inte ens
SKITDÅLIGT! -
jaja jag har då aldrig varit med om detta förr, här brukar cheferna försöka lösa sem även om man lämnar in bara någon dag innan så att lämna in ett par veckor innan ska inte vara nåt hinder.
Men jag har ju rätt att bli sjuk på helgen el vabba, tur man har många barn så det kommer lösa sig även om cheferna inte är snälla och hjälpsamma