Millan09 skrev 2010-11-15 09:19:08 följande:
Moraine blev väldigt nyfiken..hur gammalt var ert barn o när fick det omegan och blev ni hjälpta..all info av intresse plz ;)
Vår son var 8 månader när vi började med eye q baby. Då hade vi genomlidit ca 6 månader av sömnlösa nätter. Han somnade bra, men vaknade flera ggr i timmen hela nätterna igenom. Ibland gick det inte att söva om honom utan vi kunde vara vakna 02-05 mitt i natten för att han var hur pigg som helst. På dagarna sov han i 30 minuters pass.
När vi började med omegan gick hans vaknanden ner från ca 30 ggr till 2- 5 ggr per natt, jag lovar att jag inte överdriver! Det tog kanske någon vecka, minns inte exakt.
Efter några månader var vi nere i 1-2 uppvaknanden vilket kändes normalt och hanterbart.
Vi blev utan omega ett par gånger, det tog slut och vi hann inte få nytt ( landet vi bodde i hade inte eye q ) och då märkte vi en tillbakagång jättefort.
Idag är han 3,5 år och äter MorEpa junior precis som lillebror. Brorsan har aldrig haft sömnproblem eller nåt, men han fick åka med av bara farten i omegaträsket
Han är varken hyperaktiv eller har någon diagnos. Han hade bara sömnproblem och omegan fungerade. Båda ungarna sover som grisar här hemma nu