• Carrie

Magnesium till 2-åring som söver dåligt?

Är det någon som har provat att ge magnesium till barn med sömnproblem? Pratade med en kvinna på hälsokostbutiken som tipsade om att smula ner magnesiumtablett i gröten på kvällen för att få vår 2-åring att sova bättre. Sonen har aldrig sovit bra så jag är beredd att prova detta & är nyfiken på om ngn här har testat och vad ni isf fått för resultat?
    Äntligen! 1/11 08 föddes vår son!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-13 12:14
    Inte söver dåligt utan sover dåligt ska det ju vara!!!!
  • Svar på tråden Magnesium till 2-åring som söver dåligt?
  • Carrie

Gällande omega så åt jag tillskott för gravida/ammande tills han blev 7 månader, slutade amma då, & sen dess har han fått Eye Q. Han somnar vid kl.19.30 och dåliga nätter vaknar han kanske tre ggr, ibland somnar han om ganska fort & ibland kan han vara vaken 1-3 timmar & är pigg. Maa detta så rekommenderade hälsokostkvinnan mig magnesium eftersom vi redan ger omega. Tyvärr funkar inte bananer längre. Har läst att magnesium har låg toxicitet så det kanske bara är att prova!

• Carrie

Nu har vi provat men sonen blir väldigt lös i magen så jag vet inte om vi ska fortsätta, borde väl prova iaf en vecka till för att se om sömnen blir bättre men det är inte roligt att byta blöjan när det är så löst.....

Svar på tråden Magnesium till 2-åring som söver dåligt?