Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Sarahkka, och glöm inte leverpastej! Toppen att ge i små kluttar som de kan stoppa in själva.

• cilla67

Marge, du kan ju roa dig med att läsa Döden i grytan, så blir det riktigt illa och matpacken är ett faktum. De ekologiska kraven kommer nog också som ett brev på posten! I vad mån nu posten längre bär ut sånt... Skönt i alla fall att det kändes ok och att S verkar ta det med ro!

Kate, kan du inte "vabba"? Det är ju inget man kan planera och om nån frågar så kan ju din fru vara på konferens eller nåt, så du måste ta det? 

• cilla67

Vi har också kommit ett steg närmre blöjfrihet, fast inte lika nära som Hanya och I, förstås. A säger numera till, antingen medan han bajsar, eller när han har kissat. Vi försöker övertyga honom om det goda i att säga till innan så vi kan gå på pottan istället, men det har inte slagit rot än. Kanske är det roligare att gå på toa, man kanske skulle skaffa en sån där mini-ring att sätta på toan?

• cilla67

Juni, nej de hade ingen koll alls i Sthlm. Vi var på TUL i v 32 och man konstaterade att han var lite i underkant av kurvorna, tittade igen i v 35 och konstaterade att han fortfarande var lite liten, men räknade på en födelsevikt på 3200 g. När han kom ut en vecka över tiden var han blek, slapp och skrynklig kring händer och fötter och vägde 2700. Surprise! Läkaren här tror att det var samma scenario då som nu, men de kollade ju aldrig. 
    Här tycks det vara rutin om de ligger på minussidan av kurvan. 

• cilla67

Johlinn, vad roligt att det lossnar så mycket på en gång! Visst är det häftigt?! Grattis!

Sara, härligt att förskolan börjar bli ok för pojkarna! En lättnadens suck, kan jag tro! 

• cilla67

Marge, strunta i disken, den går ingenstans! Den kan ni ta tillsammans i morgon. Gå och lägg dig! Kram!

• cilla67

35 var helt ok, fast jag tycker nog att 40+ är ännu bättre! Vem vet, det kanske bara blir bättre och bättre?

• cilla67

Somna, jag tror inte det berodde på åldern utan på händelser i livet som jag tyckte blev bättre. Precis som du misstänkte! Så på det viset är det ju helt och hållet en individuell fråga. Jag tänker sällan på min ålder, jag känner mig som.. tja? 37? 27? Lite olika, olika dagar, men jag tror ju på att man är så gammal som man känner sig!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13