Barba - Hehe, klart man kan testa pulkan redan nu. Bara inte riktigt så som den är tänkt att användas.
Att borsta morgon och kväll är något vi aldrig har tullat på, det måste göras. Periodvis har inte barnen varit av samma uppfattning, då är det jobbigt att borsta, men det måste som sagt göras ändå. Jag har också hört att man ska undvika mycket fluor till barnen och därför använda barntandkräm.
Vi kör också på Bamsetandkräm, känns helt fel att borsta tänderna med godissmak, tycker jag. Jag använde också Bamsetandkrämen för att borsta (fram)tänderna när jag var gravidillamående. Det hjälpte att den inte löddrar lika mycket som vanlig tandkräm.
Våra barn har aldrig varit uttalat mammiga/pappiga, det har nästan alltid gått bra med vem som helst av oss. Men från maj -10 till maj -11 jobbade jag väldigt mycket och efter några veckor började barnen vända sig till maken i första hand. Det var ju han som skötta lämning/hämtning/middag mm. Dessutom blev jag ju gravid i sept. och blev då helt indisponibel den korta tid jag faktiskt var hemma också, så de slutade nog att räkna med mig där ett tag. Nu när jag är den som är hemma mest så har de börjat vända sig till mig först igen, det märks tydligast på G som kommer till oss om nätterna. Först kom han till mig, sedan började han gå direkt till makens sida, för att nu nyligen ha börjat välja min sida igen.
Men heja Mr Fisk som gjorde en så bra tolkning av vad som ska "lösa problemet"! En del pappor hade nog istället sagt "han vill inte till mig" och lämnat över ännu mer till mamman, jag har iaf hört att det kan vara så.