• piikachuu

    Hjälp! Mjölk från brösten, men inte gravid!

    När jag dushade idag såg jag att det rann vit vätska från bröstet, och när jag klämde på bröstvårtan kom det mer, precis som mjölk! Har kopparspiral och dessutom mens just nu så gravid kan jag inte vara, men är ändå rädd och chockad!

    Är det någon som varit med om detsamma eller vet vad som kan orsaka det?

  • Svar på tråden Hjälp! Mjölk från brösten, men inte gravid!
  • crossfit

    Du ska gå till läkaren i morgon! Du kan ha ett sk prolaktinom. Överproduktion av prolaktin kan göra att man börjar producera mjölk.
    Vill inte oroa dig, men kolla upp det är du snäll.

     

  • Zanna86

    Min kompis fick det också men hon åt tabletter, antideppresiva, och biverkningen kunde vara ökad produktion av bröst mjölk vilket hon läste efteråt. Kanske tar du någon form av medicin också som har den biverkningen? Eller om det kan ha med hormoner att göra om du har spiral??

  • Orion87
    crossfit skrev 2010-11-14 20:53:50 följande:
    Du ska gå till läkaren i morgon! Du kan ha ett sk prolaktinom. Överproduktion av prolaktin kan göra att man börjar producera mjölk.
    Vill inte oroa dig, men kolla upp det är du snäll.

     
    en undran bara, OM man har det, vad händer då?
  • crossfit

    Om du surfar på prolaktinom, står det säkert en massa läskigt. Men vill säga att prolaktinom så gott som alltid är godartade.

  • Mabaja

    det kan ju även vara en infektion i brösten, det hade jag sommaren 09... och då var det precis som bröstmjölk...


    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Orion87

    blir orolig nu att det är prolaktinommin vän har. hon har haft mjölk i brösten i typ 10år men aldrig kollat upp det!

  • crossfit
    Orion87 skrev 2010-11-14 21:02:02 följande:
    blir orolig nu att det är prolaktinommin vän har. hon har haft mjölk i brösten i typ 10år men aldrig kollat upp det!
    Man brukar få fler symtom än mjölkproduktion. Mensrubbningar, man blir infertil. Man får ofta psykiska symtom också. Konsentrationssvårigheter mm.
    Fast självklart ska man kolla upp varför man har mjölkproduktion även om man inte har andra symtom, om man inte är gravid eller har bebis som ammar. 
Svar på tråden Hjälp! Mjölk från brösten, men inte gravid!