• smulsmul

Uppsala Mammor

Vi är mammor, kvinnor, människor som filosoferar, skriver, planerar promenader och fikar. I Uppsala. Kravlöst och fördomsfritt. VÄLKOMMEN...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-25 20:41
    Den här tråden lever fram till senhösten 2011, de små bäbisarna kommer att bli små barn snart. Ofattbart.
    Det finns så mycket vi kan ha dåligt samvete över, låt inte det här vara en sån sak. Vare sig du skriver ofta, sällan eller aldrig, är med och fikar eller promenerar eller aldrig har gjort det, så spelar det ingen roll. Tänk att vi delar denna magiska tid som aldrig kommer tillbaka, samtidigt!

• Svar på tråden Uppsala Mammor
  • Lenalid

Här är en Uppsala mamma, eller rättare sagt Knivsta mamma. Har en dotter på 3,5 år och en son på 7 månader.

• nellang

Det ska bli kul att ses i framtiden. På med regnkläderna och ut i rusket

• smulsmul

Då var det fika den 25/11 bestämd på Frälsningsarmens fik klockan 12.
    Jag har själv aldrig varit där, men det ska nog bra ändå Glad

• smulsmul

Ja, förlåt Lenalid, det var från en tråd som varit innan. Vi har försökt planera in en träff några veckor framåt och de som har möjlighet kommer. Vad kul också med nya människor. Jag har också två barn, en tjej på 1,5 år och en liten kille som snart blir en månad.

• Micci

vi dyker nog upp den 25e, har inget annat planerat. kul och ses :) men jag har med mig båda grabbarna då jag inte kan få nån barnvakt ..

♥ Hugo 090618 ♥ Joel 101030 ♥ miccii.blogspot.com
  • smulsmul

Grym mamma-dag idag! Fick iväg tösen med pappan till dagis klockan 8. Själv kunde jag ligga kvar med lill-bebben i kräk- och bajssängen fram till 11.30! (vi delar säng hela familjen än så länge)
    Solen skiner genom fönstren och lägenheten är som en stor container trots att vi gjorde värsta rycket i helgen.
    Två timmars lugn återstår (lugn och lugn...det är relativt)  tills dagismonstret kommer hem.

• grågås

I natt var en bra natt jmf andra. Pappa gav sista kvällsmålet i flaska (urpumpat), rap, kräks, sen somnade hon och pappa lade ner henne i sin säng. Sov till 00:30 ammades, rapades, kräktes, sov till 02:30 ammades rapades kräktes+ byte av blöja, sov till 05:30 ammades rapades och kräktes, sov till 07:30. Helst ok jmf med mkt strul tidigare.

• nellang

I natt får Hugo MVG i bebisuppförande. Vi provade att amma liggandes vilket blev en succe för oss båda. Då jag födde med T-kejsarsnitt är magen lite öm och det kan ibland göra lite ont på snittet. Vi åt / rapade och sov större delen av natten. Hugo somnar oftast på pappas bröst efter en amning och vi lägger honom på sin lilla extra madrass som vi har mellan oss efter en stund.

Jag ska se om jag kan komma den 25e. Hoppas det. Jag får ju som sagt inte lyfta mer än bebisens vikt och det kan bli lite svårt med barnvagnen. Men om maken jobbar hemma kanske jag kan ta bilen och han får lyfta in vagnen... Får tindra lite med ögonen tills dess.

• CeeKaay

Hoppar över till den här tråden jag också nu när man inte har någon mage längre. Flört

• Melise
    nellang skrev 2010-11-17 11:36:10 följande:
    I natt får Hugo MVG i bebisuppförande. Vi provade att amma liggandes vilket blev en succe för oss båda. Då jag födde med T-kejsarsnitt är magen lite öm och det kan ibland göra lite ont på snittet. Vi åt / rapade och sov större delen av natten. Hugo somnar oftast på pappas bröst efter en amning och vi lägger honom på sin lilla extra madrass som vi har mellan oss efter en stund.

Jag ska se om jag kan komma den 25e. Hoppas det. Jag får ju som sagt inte lyfta mer än bebisens vikt och det kan bli lite svårt med barnvagnen. Men om maken jobbar hemma kanske jag kan ta bilen och han får lyfta in vagnen... Får tindra lite med ögonen tills dess.
    Vart bor du? om du bor i ulleråker så kan jag hjälpa dig att lyfta på och av buss.
Svar på tråden Uppsala Mammor