• smulsmul

Uppsala Mammor

Vi är mammor, kvinnor, människor som filosoferar, skriver, planerar promenader och fikar. I Uppsala. Kravlöst och fördomsfritt. VÄLKOMMEN...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-25 20:41
    Den här tråden lever fram till senhösten 2011, de små bäbisarna kommer att bli små barn snart. Ofattbart.
    Det finns så mycket vi kan ha dåligt samvete över, låt inte det här vara en sån sak. Vare sig du skriver ofta, sällan eller aldrig, är med och fikar eller promenerar eller aldrig har gjort det, så spelar det ingen roll. Tänk att vi delar denna magiska tid som aldrig kommer tillbaka, samtidigt!

• Svar på tråden Uppsala Mammor
  • grågås

Tack för en kul date i torsdags! Roligt med härliga människor i avslappnad miljö. 

Vad sägs om en fika 9/12 kl 12 på frälsis?

• Micci

Tråkigt att vi missade fikat.. Svärmor ringde med kort varsel och skulle dyka förbi! Sen ringde hon igen halv ett och va insnöad :(

Nästa gång ska vi absolut försöka komma.. Den 9e har vi inget för oss :)

• peplan

Jag missade också fikat lite med flit faktiskt. Dels blev jag förkyld och vill ju inte smitta ner nån sen var jag inte alls på humör att träffa folk. Bara tanken på att skotta fram bilen och åka in till stan kändes fruktansvärt jobbigt.
    Jag fikar gärna den 9:e om vi är några som kan då.

• Melise

Halloj!

smulsmul skrev 2010-11-25 14:41:31 följande:
    Jag klarade mig hela vägen hem med båda barnen i behåll!

Vill bara konstatera 3 saker:
    Jag har fått en totalt osocial son, som inte ens besvärade sig att öppna ögonen under hela fikat. Fikat på Frälsis är hur billigt som helst - tack till tipsaren Stämmningen på fikat var kanon, som att vi kännt varandra längre och faktiskt valt att träffas och inte bara blivit placerade i en grupp. (som det lätt kan kännas när okända människor ska förenas i olika mamma-barn-konstalationer) Nu till att packa väskan, mata sonen och på med arbetsfejjan.
    Hoppas helgresan gick bra. Själv har jag byggt IKEA möbler hela helgen, kul men ibland riktigt frustrerande. Håller med bra fika och bra sällskap:). Det kommer nog bli fler fika på frälsis. Vi pratade även om att träffas i sunnersta eller ulleråker nästa gång. ska vi säga ett datum så att det blir av. Jag kan alla dagar nästa vecka utom fredag förmiddag och onsdag. Hur ser det ut för er andra.  Vi kan vara hos mig i Ulleråker om ni vill.
  • nellang
    Melise skrev 2010-11-28 18:32:44 följande:
    Halloj!Hoppas helgresan gick bra. Själv har jag byggt IKEA möbler hela helgen, kul men ibland riktigt frustrerande. Håller med bra fika och bra sällskap:). Det kommer nog bli fler fika på frälsis. Vi pratade även om att träffas i sunnersta eller ulleråker nästa gång. ska vi säga ett datum så att det blir av. Jag kan alla dagar nästa vecka utom fredag förmiddag och onsdag. Hur ser det ut för er andra.  Vi kan vara hos mig i Ulleråker om ni vill.
    Torsdag 2 december tycker jag är en bra dag för fika i Upperåker. Säg till vad vi andra ska ta med så kan vi göra en knytislunch / fika. Kanske kan sno ihop en pasta eller matiga baguetter eller nåt.
  • smulsmul

Vi kan träffas hos mig också i Svartbäcken i framtidenSkrattande Jag är helt körd veckan som kommer men fikat den 9 kan gå.

• Scaniamamma

åh en sån här grupp har jag försökt starta. har sökt med ljus och lykta efter andra mammalediga som man kan fika och umgås med. Får jag också vara med? Bor i alunda för tillfället men kommer nog flytta in till stan snart.
    Har en son som är 6månader.

Mvh Marina

• JenniferPavlovic

Åh missade förra fikan.. Tiden springer ifrån oss här!
    Hoppas på att vi kan hänga på nästa gång just nu krigar vi med förkylningar.. 

• Melise
    Scaniamamma skrev 2010-11-29 10:14:14 följande:

åh en sån här grupp har jag försökt starta. har sökt med ljus och lykta efter andra mammalediga som man kan fika och umgås med. Får jag också vara med? Bor i alunda för tillfället men kommer nog flytta in till stan snart.
    Har en son som är 6månader.

Mvh Marina

Självklart får du vara med:)
Svar på tråden Uppsala Mammor