• Tirem

Gastric Bypass - Julbord - Pris?

Hamnade i disskusion på jobbet om detta... Vad tycker du?

Julen närmar sig med stormsteg och det är dags för julbord. Ni väljer att boka bord på en restaurang som ENDAST serverar julbord, ingen annan mat fins att tillgå!. Du är Gastric Bypass opererad och kan därför inte äta särskilt mycket. Ska du betala samma pris för ditt julbord som din bordsgranne som kan äta mycket mer än du?

Varför / Varför inte?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 20:24
    Jag jobbar som bokare åt ett antal restauranger (tänker inte gå in på vart) där vi har ett antal restauranger att välja på, de flesta serverar inte julbord men några gör det. Denna fråga dyker upp väldigt ofta av gäster som kräver att de ska få barnpris för att de har ett läkarintyg där läkaren sagt att det ger dem rätt till att äta billigare. Vi har en policy som vi följer men jag var nyfiken på att se om ni tycker som oss eller inte!(Vi sitter i den position att vi inte behöver kämpa oss till bokningar, vi kommer att få fullt på alla restauranger utan att rabattera priserna...)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gastric Bypass - Julbord - Pris?
  • gladare

Min kompis har nyss gjort den op, hon bad landstinget om ett kort hon kan visa på restauranger där det står förklarat att hon är op o inte kan äta så mycket o därför borde få äta barnportion till barnportionpris. Minns inte exakt hur det formulerades men kortet var som en plastkortsformat

• Millan83
    gladare skrev 2010-11-15 00:16:15 följande:
    Min kompis har nyss gjort den op, hon bad landstinget om ett kort hon kan visa på restauranger där det står förklarat att hon är op o inte kan äta så mycket o därför borde få äta barnportion till barnportionpris. Minns inte exakt hur det formulerades men kortet var som en plastkortsformat
    Smart!