• Maac

Kan jag äta tre dagar gammal vispad grädde?

Har chokladpudding och grädde kvar sedan i fredags. Har stått i kyl hela tiden och luktar gott... Men tror ni man verkligen kan äta tre dagar gammal grädde? Som redan är uppvispad?

Hjäääälp! Är så sugen!

• Svar på tråden Kan jag äta tre dagar gammal vispad grädde?
  • Amazina

Om den var färsk när du vispade den, ingen har pillat med fingrarna i den och alla redskap var ordentligt diskade samt att den inte stått ute länge anser jag att du kan det. Mitt i sommaren hade jag dock inte gjort det.

• Pickeli

Om den smakar och luktar gott så är det bara att äta. Så gammal är den inte.

Google it!
  • skorpionen80
    Amazina skrev 2010-11-15 11:27:36 följande:
    Om den var färsk när du vispade den, ingen har pillat med fingrarna i den och alla redskap var ordentligt diskade samt att den inte stått ute länge anser jag att du kan det. Mitt i sommaren hade jag dock inte gjort det.
    Är inte din kyl lika kall på sommaren som på vintern?
  • Amazina
    skorpionen80 skrev 2010-11-15 11:28:19 följande:
    Är inte din kyl lika kall på sommaren som på vintern?
    Jo, men det har inte med det att göra. Den står väl inte i kylen hela tiden, eller hur...
  • Maac

Jag älskar era svar! Då ska jag äta efterrätt efter lunchen =)

• Junior mint

Jag hade ätit. Ibland kan man blanda i lite socker i grädden för att göra den lite söt igen.

• hymafr

När min mamma var liten så satte de in köttgrytan i skafferiet över natten för att ätas nästa dag.

Tänkte bara att vi skulle få lite perspektiv på vad som är färskt.

• skorpionen80
    Amazina skrev 2010-11-15 11:29:04 följande:
    Jo, men det har inte med det att göra. Den står väl inte i kylen hela tiden, eller hur...
    "Har stått i kyl hela tiden och luktar gott". Hon lär ju ha vispat den utanför kylen, men så stor skada kan det itne ta på de minuterna det tar att vispa...
  • CallGirl

Grädde är ett bra livsmedel. Smakar det bra så är det bra. Smakar det illa så är den dålig.

• La Lola

Lukta o smaka.......

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden Kan jag äta tre dagar gammal vispad grädde?