• LillaMandarin

Kan man få MVG i betyg på komvux?

Kan man fortfarande plugga upp sina gymnasiebetyg och få MVG i en kursom man har fått ett G i gymnasiet. Har väl varit på tal om man inte skall kunna det framöver..

• Svar på tråden Kan man få MVG i betyg på komvux?
  • delirium

Undrar också! Om man har IG i vissa kurser? 

• LillaMandarin

Jasså...åh så dumt då. Är en kurs jag tänkte jag skulle höja mig i men då gör de ju inte så jättemkt poängmässigt om man bara kan få vg då. Frågan är ju om det är värt det... hmm får tänka på saken tror jag.

• JeanneDArc

Är det något nytt då eller, för så var det inte innan? Eller jo man kunde inte läsa upp ämnen man redan hade VG i, men om man läste upp andra ämnen som man hade tex IG i kunde man få MVG. men det kasnke är ändrat då? Fick för mig att en kompis nyss sa han fick MVG i historia på komvux... kan ha fel. Men jag hade nog hellre hört med syo på komvux.

• Rhoda Horswunce
    Annaa1988 skrev 2010-11-15 14:12:56 följande:
    Nej, man kan högst få VG på Komvux, tyvärr.
    ?

Ja, självklart kan man få få MVG på komvux. Däremot brukar inte kommunen betala för utbildningen om du redan har minst godkänt i ämnet, utan då får du bekosta den själv eller göra en prövning.
  • delirium

MEn varför gör man så? Det är så urbota dumt, att man får en chans i livet att skaffa sig den utbildning man vill ha... 

• Marlean

Nej man kan få MVG precis som på gymnasiet. Fick det i Sv B för något år sedan.

• JeanneDArc

Jag vet folk som har fått läsa upp godkända betyg gratis på komvux och vi bor inte i en rik kommun. Ring syo de har stenkoll.

• Annaa1988

Det är ändrat, min kompis går komvux nu och hennes lärare berättade för henne innan lovet att om de fick ge MVG på komvux så skulle hon ha fått det i Svenska, men eftersom de inte fick det så fick hon nöja sig med ett VG på pappret.

Svar på tråden Kan man få MVG i betyg på komvux?