• Topdog

    Behöver hjälp och råd (gravid)

    Jag har de 3 senaste cyklerna haft väldigt kort lutealfas (5-7 dagar). Nu senaste gången var jag övertygad att mensen kom. Började blöda 7 dagar efter ÄL, tempen sjönk, blödde i 2 dagar (som en sparsam mens) och sedan brunt på pappret i ytterligare 2 dagar.

    Så fick jag ont i äggstocken och tog ett ÄLtest, som gav kraftigt utslag. Och sedan ett gravtest som gav ett svagt, svagt utslag. Testade igen dagen därpå och fick ett starkare utslag (fast fortfarande svagt 3+6). Nu är jag på 4+2. Testet idag var också svagt, ungefär som det jag tog i lördags. Jag blir konfunderad. Om det är missfall borde det ju ha blivit svagare, typ nästan inte synas alls. Och är det verkligen en en hälsosam graviditet så borde ju testet varit starkare idag.

    Är det någon här som har erfarenhet av svaga test som inte blir starkare? Jag inser ju att det i 99 av 100 innebär missfall, men efter 5 missfall så vill jag ju så gärna att det ska gå vägen den här gången.

  • Svar på tråden Behöver hjälp och råd (gravid)
  • Majbjörn70

    Lite sent svar, jag hoppas att testen blivit starkare nu, men om du fortfarande har svagt test så gå och ta ett blodprov. Då får du veta säkert.

Svar på tråden Behöver hjälp och råd (gravid)