• yena89

Mår så dåligt över min vikt!

Nåt du måste inse är att det tar tid att gå ner i vikt. Att gå ner på ett bra sätt kan ta ett år. Jag vägde 104kg för lite över en månad sen, nu är jag nere i 92kg. Har inte tränat ett skit och ätit massa gott. Kör jag på "kalorier in och ut" metoden så lägger jag ner efter några dagar för jag klarar inte av det. plus att jag är extremt sockerberoende men har nu inte ätit godis och annat på över en månad.
    Jag äter LCHF, alltså lite kolhydrater och mycket fett. Nu kommer säkert massa som säger det inte fungerar eller mår skit av det, det är bullshit. Det är folk som inte läst på. Alla kroppar är olika och alla föredrar olika dieter. Denna passade mig bäst. Inna hade jag ätit GI och tränade regelbundet, då gick jag också ned i vikt men det var annat som gjorde att jag inte klarade av det. Pulverdieter är bara skit, kan funka som rivstart i några dagar men inte mer. Dieter där du går hungrig hela tiden är inget bra heller för ofta tappar man motivationen.
    Se till att hitta nåt som passar sig.

Skulle rekommendera att börja med GI och verkligen försöka träna regelbundet 3-5 ggr i veckan och minst 30 min rask promenad varje dag.
    Funkar inte det rekommenderar jag verkligen att testa LCHF, testa det i 2 månader och fungerar det inte alls så fungerar den helt enkelt inte på dig, och då ver jag faktiskt inte vad mer du kan göra :/ Du ska absolut inte banta för det gör man i nån vecka o sen slutar man. Börja långsamt, börja med promenader och 3 måltider varje dag och 2 mellanmål så blodsockret är jämt. välj fullkornsprodukter och dra ner på sockret.
    En operation ska du inte heller göra, dom kommer inte ens göra den på dig, sån görs bara på riktigt tjocka människor. Stressa inte. du kommer inte kunna tappa 30 kg på några månader bara. det kan ta lång tid, men innan du märker så står du där i en underbar klänning och alla bara tittar på dig :)

Jag vet hur svårt sånt är. Men nu har jag liksom tappat 12 kg och mer ska det bli. Lycka till!

Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt!