• Anonym (tjock korv)

Mår så dåligt över min vikt!

Mår så dåligt över min vikt.
    Jag har provat allt,  jag har tränat och druckit måltidsersättningar, promenerat, power walkat.
    Men det känns så SVÅRT!
    Jag tappar ork/lusten så fort jag påbörjat med någonting!
    Jag har ADHD så jag är sån, jag påbörjar lätt med saker men jag ger upp för fort!
    Det är  så svårt för mig, jag kämpar och kämpar men orken och motivation försvinner fort.
    Vad ska jag göra!?

Jag hatar detta här, jag hatar att vara tjock!
    Jag är 169 cm lång och väger 104 kg. Jag gick ned och vägde som minst 101 kg men nu har jag gått upp till 104 kg på 2 veckor! Blir f*n galen och ledsen.

Jag vill gå ned i vikt och vara snygg. Jag har en sambo och han säger han älskar mig över allt annat men jag skäms! Jag skäms för att träffa hans kompisar eller hans föräldrar. Jag är alltid den tjockast av alla. Jag skäms tillomed att träffa min egen släkt. Jag är stor och ful. Känner mig så ful Gråter

Jag vill känna mig snygg och kunna köpa kläder som passar mig!
    Jag har svårt att hitta kläder som passar mig.

En bekant till mig genomgick gastric bypass op och han gick ned 45 kg och jag är så avundsjuk. Jag vill också gå ned i vikt!!!!! Men jag vägrar göra operation.
    Jag vill gå ned i vikt själv, men det är så SVÅRT!

Jag mår för jävligt när jag är så här stor.
    Jag vill väga mellan 70-80 kg. Jag vägde 80 kg förut då var jag nöjd med mig själv och mådde hur bra som helst.
    Men nu väger jag hela jävla 104 kg och mår skit av de.

Jag vet inte vad jag vill med inlägget egentligen.
    Behövde nog skriva av mig lite och få lite stöd och peppningar.

Jag beundrar er alla som gått ned i vikt, starkt kämpat!

Jag själv känner mig värdelös och okunnig. =(
    Jag testade lchf nyligen men har svårt att laga mat med,  jag är kass på att laga mat. Jag gör bara enkla rätter. Men jag får fortsätta med lchf och kämpa med matlagningen.

Oj, det blev långt inlägg......
    Ja... Behövde bara skriva av mig..
    Kram till er

• Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt!
  • Renesmee

Det kan hjälpa att sluta fokusera på att banta, utan istället fokusera på att vara häslosam. Att äta sund mat. Att helt och hållet lämna banta, tjock gå ner i vikt utanför din dialog. Utan rent bara tänka - Vara hälsosam.

en anna sak..om du nu hmm..går ner i vikt , se då till att du INTE går ner mer än 0,5-1 kg veckan för då hinner hjärnan med, annars är risken mångdubblad att du går upp igen för att psyket inte hänger med.

Och en annan sak..så länge du hatar dig själv kommer du inte gå ner i vikt.
    Färsöka att behandla dig själv med kärleksfulla tankar och sätt.

Vilket då även betyder att du måste sluta kalla dig fet tjock ful , allt neativt som du kallar dig

motion och kost ovh vara kärleksfull mot dig själv. så kommer saker hända =)

• yena89

Nåt du måste inse är att det tar tid att gå ner i vikt. Att gå ner på ett bra sätt kan ta ett år. Jag vägde 104kg för lite över en månad sen, nu är jag nere i 92kg. Har inte tränat ett skit och ätit massa gott. Kör jag på "kalorier in och ut" metoden så lägger jag ner efter några dagar för jag klarar inte av det. plus att jag är extremt sockerberoende men har nu inte ätit godis och annat på över en månad.
    Jag äter LCHF, alltså lite kolhydrater och mycket fett. Nu kommer säkert massa som säger det inte fungerar eller mår skit av det, det är bullshit. Det är folk som inte läst på. Alla kroppar är olika och alla föredrar olika dieter. Denna passade mig bäst. Inna hade jag ätit GI och tränade regelbundet, då gick jag också ned i vikt men det var annat som gjorde att jag inte klarade av det. Pulverdieter är bara skit, kan funka som rivstart i några dagar men inte mer. Dieter där du går hungrig hela tiden är inget bra heller för ofta tappar man motivationen.
    Se till att hitta nåt som passar sig.

Skulle rekommendera att börja med GI och verkligen försöka träna regelbundet 3-5 ggr i veckan och minst 30 min rask promenad varje dag.
    Funkar inte det rekommenderar jag verkligen att testa LCHF, testa det i 2 månader och fungerar det inte alls så fungerar den helt enkelt inte på dig, och då ver jag faktiskt inte vad mer du kan göra :/ Du ska absolut inte banta för det gör man i nån vecka o sen slutar man. Börja långsamt, börja med promenader och 3 måltider varje dag och 2 mellanmål så blodsockret är jämt. välj fullkornsprodukter och dra ner på sockret.
    En operation ska du inte heller göra, dom kommer inte ens göra den på dig, sån görs bara på riktigt tjocka människor. Stressa inte. du kommer inte kunna tappa 30 kg på några månader bara. det kan ta lång tid, men innan du märker så står du där i en underbar klänning och alla bara tittar på dig :)

Jag vet hur svårt sånt är. Men nu har jag liksom tappat 12 kg och mer ska det bli. Lycka till!

• Fru Sveden

Jag har börjat min resa neråt på vågen vägde 105kg och är 173cm sist jag var hos min dietist skall dit igen om någon vecka.
    Det jag gör är att skriva mat dagbok (vad jag äter under dagen). Jag skall äta regelbundet. Frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och middag. Har även börjar gå mer än innan och äter bara sötsaker max tre gånger i veckan. Har bytt ut all läsk mot mineralvatten.

Inboxa mig om du vill

• amylee

Jag har känt mig överviktig i flera år och min ballongmage blir bara värre och värre för varje dag som går????jag vill bara krossa spegeln när jag, ser mig själv, för att jag, skäms så in i helvete för min vikt :( och mitt fula utseende. Jag vågar knappt visa mig i badhus elr på fester för jag, ser så gravid och missbildad ut :( hela jag, är ett stort fiasko! Jag, förtjänar ingen pojkvän elr fina kläder. Jag, mår så himla dåligt pga det här och känner mig fulast i familjen. Mina vänner gillar mig för den jag är men jag, kan inte acceptera deras snälla ord för jag, mår för dåligt:( snälla, hjälp mig någon innan jag, går helt under ???? måste ha nåt bra tips. Jag, vill må bra igen och känna mig vacker.

Mår så dåligt!
Svar på tråden Mår så dåligt över min vikt!