Inlägg från: Rundabullar |Visa alla inlägg
  • Rundabullar

Julklappar till 1,5 åring?!

Passar på att fråga i den här tråden, vi har flere goda vänners barn och så syskonbarn som är kring 6mån-2år. Till syskonbarnen har vi en fond eller annat sparande som vi tänker lägga in en slant på och sedan köpa bara tex ett paket russin eller en stor blinkande nyckelring, som paket, för paketets skull.

Till en kompis unge köpte vi en gång en pumpa, för han hade just lärt sig säga "pumpa!". Det blev en succe och vi lekte gömma pumpan och leta pumpan hela julen.

Vi har tänkt att så små barn inte "uppskattar" presenter och de får ju massor! Därav sparande till syskonbarnen istället..men ser att ni har rätt långa listor på vad ni köper i julklapp.

Tänker vi fel som tänker att de är så små så de inte blir så mycket gladare för 20paket som för 10? Hur mycket förväntar ni er av släkt och vänner i julklappsväg?

Ena svägerskan har tydligt sagt ifrån att det inte ska vara för många paket, utan att vi ska köpa nåt litet om vi vill. Till min kompis barn syr jag barnlakan,  han ska få småsyskon så jag tänker att det behövs ju alltid. Men kanske inte det roligaste paketet för 1-åringen att öppna? Obestämd 

Svar på tråden Julklappar till 1,5 åring?!