Inlägg från: pluttskrutt |Visa alla inlägg
  • pluttskrutt

Julklappar till 1,5 åring?!

Vår son är 20 månader och har kommit på att det är jättekul att låtsasäta och låtsasdricka, vi har köpt en teservis i plast som han får i julklapp. Och han älskar att laga mat, häromdagen så skulle jag hämta honom på förskolan och då stod han vid deras Brio-spis  och pysslade. När han såg mig så började han springa mot mig men ändrade sig, sprang tillbaka till spisen och plockade fram en stor skål med duplobitar som stod i ugnen, denna kalasade vi på innan vi gick hem. Mums. ;)

Han kommer även få ett pussel med få och stora bitar. Han har sedan tidigare ett brio-tåg och han älskar att tuffa omkring med tågen (tåget låter shhh-shhh-shhh-shhh och bilarna låter rrrrrrr så han kan skillnaden) och han älskar att sätta ihop tågskenorna och applåderar åt sig själv när han kan sätta ihop dem rätt.

Sedan har han mycket leksaker och han kommer med största sannolikhet bli överröst med presenter från släkt och vänner så vi lägger inte jättemycket krut på att köpa julklappar till honom i år. Vi skickar istället julklappar till kusinbarnen som är några år äldre och som kommer uppskatta det mer.

• pluttskrutt

Pussel
    Leklera med formar/kavel
    Kritor/pennor och papper
    Bilar, bussar, båtar, tåg
    Halsband eller armband (jag hittade mina gamla pärlor som jag hade när jag var liten när mamma och pappa flyttade för någon månad sedan och det sista jag hade gjort med dem var att trä flera långa pärlhalsband. Sonen blev så intresserad av vad jag höll på med och ville ha dem så han sprang omkring i en timme med armband och halsband och blev arg när vi försökte ta av dem, hehe)
    Maskeradkläder
    Plastdjur eller tygdjur

Sedan, vår son fick en bok som heter Galopp i födelsedagspreent av sin gudmor, känner ni till den? Superhäftig bok med rörliga bilder, hur frän som helst och sonen älskade den! Jag tror att hon köpte den på Designtorget med den finns att beställa på nätet också. Det är nog mitt bästa presenttips!

Svar på tråden Julklappar till 1,5 åring?!