• milagross

    efterbörd (äckelvarning)

    Hur äckligt som helst, är detta vanligt? att det skulle komma slem och blod, och slemklump har jag blivit informerad om. Men nu kom det ut en jätteklump, fick  krysta ut den, stor som en ursäkta "bajskorv"...Vad var det som kom ut? gjorde inte ont eller nåt men så äckligt!

  • Svar på tråden efterbörd (äckelvarning)
  • crazy mom

    Hur mycket som kommer ut vid MF beror ju lite på hur långt gången man varit. De flesta som får MF kontaktar Gyn för en kontroll så allt kommit ut (risk för infektion annars).

  • milagross
    crazy mom skrev 2010-11-16 16:17:24 följande:
    Hur mycket som kommer ut vid MF beror ju lite på hur långt gången man varit. De flesta som får MF kontaktar Gyn för en kontroll så allt kommit ut (risk för infektion annars).
    Jag fick missfall i v.22 och allt kom ut på en gång, fostret, fostersäcken med moderkakan. Ingen skrapning eller nåt för de sa att allt kom ut på en gång, men att jag skulle blöda upp till 2-4 veckor, slem, blod och slemblodklumpar som efter en vanlig förlossning! Ska på koll om 3 veckor!
    Isa min ängel!
  • crazy mom

    Låter jobbigt och ledsamt =(

    Jag har ingen större kunskap om MF men tänker att det kanske är levrat blod som då blivit som en "Korv"...

  • milagross
    crazy mom skrev 2010-11-16 16:28:46 följande:
    Låter jobbigt och ledsamt =(

    Jag har ingen större kunskap om MF men tänker att det kanske är levrat blod som då blivit som en "Korv"...
    Sökte på google och kom in på ett annat forum, där fler nyrförlösta hade fått ut stora klumpar och det var inte någon fara så länge det inte gjorde ont eller lukta illa. usch...det var läskigt! =(
Svar på tråden efterbörd (äckelvarning)