Inlägg från: Agent Fluff |Visa alla inlägg
  • Agent Fluff

Hur skydda soffa från klösande katter?

Cinza skrev 2010-11-17 14:26:56 följande:
    Vi har en stor klätter/klösmöbel som används flitigt den också men sofforna är ändå väldigt populära att klösa på.

Skinnsoffa alltså... Kan man verkligen lita på att de låter skinn vara i fred? Vi gillar tygsoffor bättre så det hade varit synd att köpa en skinn så klöser de sönder den ändå...
    Ååh, samma här! Vi har en sån där stor från golv till tak plus att vi har tre små som är utplacerade lite här och var men ändå klöser de på möblerna!

Vi hade skinnsoffa innan med den blev totalt sönderklöst! Så vi skaffade en tygsoffa och tänkte att dom skulle sluta, men NEJ, dom klöser även på denna.

Tyvätt så har jag inga tips att ge dig men jag hänger gärna kvar fall ngn annan kommer med en snilleblixt som kanske biter på mina kissar också
  • Agent Fluff
    Cinza skrev 2010-11-17 14:33:02 följande:
    Agent Fluff: Aj då! Nu verkar inte skinnsoffa så lovande längre
    Haha Nej, vi köper inte skinn igen... Men det är ju säker olika.

En katt vi hade innan klöste till och med på benen till köksbordet och på stolsbenen
  • Agent Fluff
    Cinza skrev 2010-11-17 14:39:22 följande:
    Jag har funderat på om man kan täcka med typ en bit heltäckningsmatta på de mest utsatta ställerna på soffan, men vet inte hur man skulle göra det på ett snyggt/diskret sätt....

Åh varför måste de ha så mycket klor för? Kan man inte sätta vantar på dem
    Du, den tanken har jag tänkt många gånger... Små skor Hahaha!

Ja du, kanske funkar men som sagt -hur gör man det så att det ser snyggt ut? Våra katter klöser både på sidorna och uppe på ryggstödet *grr*
Svar på tråden Hur skydda soffa från klösande katter?