Inlägg från: 7 små apor |Visa alla inlägg
  • 7 små apor

Hur skydda soffa från klösande katter?

Alltså.
    Jag har uppfostrat mina katter. Så fort de klöser så har jag tagit iväg med dem till en klösbräda och fortsatt "klösa" handgripligen med deras tassar.
    Det funkar skitbra - när jag är hemma.

Numer står Carl Malmsten i ett kattfritt rum, jag gav nämligen upp och fattade beslutet att det var antingen soffa eller katt som gäller.

• 7 små apor
    Cinza skrev 2010-11-17 14:39:22 följande:
    Jag har funderat på om man kan täcka med typ en bit heltäckningsmatta på de mest utsatta ställerna på soffan, men vet inte hur man skulle göra det på ett snyggt/diskret sätt....

Åh varför måste de ha så mycket klor för? Kan man inte sätta vantar på dem
    Eller kanske bygga en bur i kycklingnät som ni placerar soffan i (inte katterna för det vore taskigt)
  • 7 små apor
    Crea Diem skrev 2010-11-17 14:46:00 följande:

I citrusskal finns en eterisk olja som katter avskyr. hade samma problem som ni när jag köpte ny soffa och fick då tipset att klämma på/vika skal från tex apelsin så att det kommer  ut så¨n olja och gnugga skalet mot soffan. testa bara så att det inte blir synliga fläckar av kladdet, jag har en mörkbrun soffa och det går bra! Man måste dock förnya regelbundet då doften dunstar bort.

Vet du hur jäkla mycket bekämpningsmedel citrusskal innehåller?
    Tvi vale...
    Rekommenderar alla att avstå från att klämma ut oljor ur citrusskal...
  • 7 små apor
    Cinza skrev 2010-11-17 14:55:14 följande:
    Det har du rätt i, men eteriska oljor finns väl att köpa? Får leta upp en med citrus bara.
    Det gör det säkert och det låter mycket bättre...
    *något mindre upprörd*
  • 7 små apor
    Cinza skrev 2010-11-17 15:01:08 följande:
    Åh så bra. Jag vill ju inte uppröra folk så här mitt på en onsdag. Det brukar jag spara till helgen
    ASG
Svar på tråden Hur skydda soffa från klösande katter?