Inlägg från: UntilTheDark |Visa alla inlägg
  • UntilTheDark

Magkatarr??

Har  det inte gått om eller blivit bättre ska du göra en gastroskopi ja för att utesluta magsår och annat.

• UntilTheDark

Nej de vill helst inte söva, jag fick inte bli sövd men däremot fick jag lugnande som skulle göra att jag inte mindes nått.

Ingen aning om man blir sjukskriven men har man magsår lär man väll bli det om man har stressat jobb.

• UntilTheDark

Så vitt jag vet söver de inte somsagt. Själva undersökningen går rätt fort .

• UntilTheDark

Maggis: Så man kan få bli sövd om man redan försökt och första gången inte gick så bra? De hann se på mig vad felet var men fick ändå avbryta för jag blev aggressiv, om det var för jag fick panik eller av midazolamen är svårt att säga. Men det ger mig hopp då jag säkerligen måste genomgå den någon gång mer i mitt liv. Har magmunsbråck.

• UntilTheDark

kejrin: såg att du också har bråck på magmunnen, men hjälper inte mediciner dig alls? Isåfall låter det ju som det är något annat mer än bara bråcket eftersom losec o nexium fungerar så bra med att ta bort syran.

• UntilTheDark
    korin skrev 2010-11-17 22:55:19 följande:
    mediciner hjälper mig inte. har ätit dom flesta mediciner äter för tillfället nexium som jag gjort ett bra tag,visst en liten skillnad från i somras,men vissa perioder är det grymt jobbigt.
    läkarna skickar bara hem mig och hittar inget fel på varför jag får såna "hungernödskänslor,smärta och illamående,magen sväller"
    Har du också bråck där? Hur blev du bättre som?
    får du också ont när du anstränger dig?
    Jag har också bråck på magmunnen ja. Fick konstaterat det i början av året då jag gjorde en gastroskopi. Hade haft halsbränna dagligen en längre tid och min mamma har samma så hon trodde jag kunde lida av detta och borde kolla upp. Jag måste ta medicin i stort sätt varje dag men klarar mig oftast på inside eller liknande, vill helst vänta med att ta omeprazol/losec om det blir värre. Hur menar du med ont om jag anstränger mig?
    Låter superjobbigt för dig hursom....vet hur det är att ha halsbränna konstant. Obestämd
  • UntilTheDark

kejrin: Låter verkligen jobbigt för dig. Hoppas du får ordentlig hjälp nu då för så ska ju ingen behöva ha det.

LillTussa: Men IBS sitter ju längre ner, i tarmarna liksom och inte uppe? Jag har nämligen själv IBS, en mild version och det är ju två helt olika saker. ?

• UntilTheDark

LillTussa. Ok, jag förstår. Vad jobbigt för dig Håller med om att de sätter diagnoserna lite för enkelt idag.

• UntilTheDark
    Nathalie8908 skrev 2010-11-24 23:07:02 följande:

Ni har pratat en del om bråck på magmunnen? Det är inte samma som magstrupsbråck (diafragmabråck) va??
    Min pappa har nåt av det, och han har tydligen samma besvär som jag.. Kan jag be läkaren kolla efter det? Vilka undersökningar görs isf?? Tycker läkaren att jag är hypokondrisk om jag ber om att få saker kollade???

Ingen aning vad som är vad. Hiatusbråck heter det tror jag också. Tycker visst du kan få det kollat,  men de lär se det om du gör en gastro. Min mamma har också samma som mig, därför jag misstänkte att jag själv hade det eftersom vi har samma symtom.
Svar på tråden Magkatarr??