Magkatarr??
Har det inte gått om eller blivit bättre ska du göra en gastroskopi ja för att utesluta magsår och annat.
Har det inte gått om eller blivit bättre ska du göra en gastroskopi ja för att utesluta magsår och annat.
Nej de vill helst inte söva, jag fick inte bli sövd men däremot fick jag lugnande som skulle göra att jag inte mindes nått.
Ingen aning om man blir sjukskriven men har man magsår lär man väll bli det om man har stressat jobb.
Så vitt jag vet söver de inte somsagt. Själva undersökningen går rätt fort .
Maggis: Så man kan få bli sövd om man redan försökt och första gången inte gick så bra? De hann se på mig vad felet var men fick ändå avbryta för jag blev aggressiv, om det var för jag fick panik eller av midazolamen är svårt att säga. Men det ger mig hopp då jag säkerligen måste genomgå den någon gång mer i mitt liv. Har magmunsbråck.
kejrin: såg att du också har bråck på magmunnen, men hjälper inte mediciner dig alls? Isåfall låter det ju som det är något annat mer än bara bråcket eftersom losec o nexium fungerar så bra med att ta bort syran.
kejrin: Låter verkligen jobbigt för dig. Hoppas du får ordentlig hjälp nu då för så ska ju ingen behöva ha det.
LillTussa: Men IBS sitter ju längre ner, i tarmarna liksom och inte uppe? Jag har nämligen själv IBS, en mild version och det är ju två helt olika saker. ?
LillTussa. Ok, jag förstår. Vad jobbigt för dig
Håller med om att de sätter diagnoserna lite för enkelt idag.
Ni har pratat en del om bråck på magmunnen? Det är inte samma som magstrupsbråck (diafragmabråck) va??
Min pappa har nåt av det, och han har tydligen samma besvär som jag.. Kan jag be läkaren kolla efter det? Vilka undersökningar görs isf?? Tycker läkaren att jag är hypokondrisk om jag ber om att få saker kollade???