Inlägg från: Mumin75 |Visa alla inlägg
  • Mumin75

Magkatarr??

Lider med dig... jag har precis gått igen ungefär samma sak som du gör nu och på mig visade det sig bero på gallsten. Jag åkte in akut för ca 3 veckor sedan med hemska magsmärtor som satt i hela mellangärdet och bröstkorgen, ondast mitt i mellangärdet. Först kom det bara någon gång då och då, för att sedan komma efter varje måltid och mot slutet så hade jag ont konstant dygnet runt. Efter mitt första akutbesök blev jag också hemskickad med omeprazol och diagnosen magkatarr. Åt tabletterna som inte hjälpte ett skit... blev bara värre o värre. Vid mitt sista akutbesök upptäckte dom att jag hade gallsten, bla en sten som satt fast mellan gallgången och tarmen och jag hade även fått bukspottkörtelinflammation och då opererar dom alltid akut så 2 dagar senare blev jag opererad (tog bort gallblåsan och stenarna som var på vift).

Nu har det gått en vecka sen operationen och jag mår skitbra...
    Jag hade haft magproblem i ca 1,5 år innan detta kom men då var det inte såhär illa utan första tiden kom bara små attacker som gick över på nån halvtimme... sen i våras blev attackerna längre, kunde vara från en timme till ett dygn men de kom inte så ofta... kunde gå veckor och tom månader emellan... gick till läkare då också men dom hittade inget fel, trodde bara tarmen var irriterad eller nåt sånt och jag fick några andra meningslösa tabletter som inte hjälpte ett skit... men det var nu det liksom bara small till och vägrade gå över... och som sagt, på mig visade det sig vara gallsten vilket läkarna inte alls trodde på från början.

Hoppas att dom hittar felet snart för det är verkligen hemskt att gå runt o ha sådär ont i magen...

Svar på tråden Magkatarr??