• JaneDoe10

    Pevaryl vagitorier svider, farligt?

    Jag är gravid i vecka 23 och var till gyn igår pga illaluktande underliv som inte vill ge med sig. Gynekologen tog en odling och sa att jag har svamp och skulle behandla med pevaryl-vagitorier tre nätter.

    Jag har använt en sådan nu natten till idag och satan vad det har blrjat svida i underlivet. Nu känns det rätt okej men imorse sved det mycket. Ska jag fortsätta att ta dessa ändå? Det kanske ska vara så? Det är inte så att jag inte står ut med svedan, utan den har jag gärna om jag blir av med svampen. Är bara orolig att det ska påverka barnet.

    Jag ringde sjukvårdsrådgivningen men fick till svar att den sköterskan aldrig hade använt sådana så hon visste inte hur det skulle kännas.


    ♥ Vecka 23 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Svar på tråden Pevaryl vagitorier svider, farligt?
  • Therese barnmorska

    Hej!
    Det kan svida, men svamp brukar inte lukta illa. Kollade hon även bakteriell vaginos? Det brukar däremot lukta illa.
    Lycka till,
    /Therese

  • JaneDoe10
    Therese barnmorska skrev 2010-11-30 18:45:22 följande:
    Hej!
    Det kan svida, men svamp brukar inte lukta illa. Kollade hon även bakteriell vaginos? Det brukar däremot lukta illa.
    Lycka till,
    /Therese
    Det var en han och han skickade ett prov på odling. Har inte hört något efter det och det var snart två veckor sedan. Har behandlat för svamp två gånger nu, blir inget bättre. Känns så hopplöst!
    ♥ Vecka 25 ♥ BF 19 Mars ♥
  • Therese barnmorska

    Hej igen, ring upp och be att han kollar dig för bakteriell vaginos. Det gör man med ett snifftest på plats och / eller en titt i mikroskop. Man behandlar detta med antibiotika lokalt i slidan.
    Lycka till,
    /Therese

  • JaneDoe10
    Therese barnmorska skrev 2010-11-30 19:11:30 följande:
    Hej igen, ring upp och be att han kollar dig för bakteriell vaginos. Det gör man med ett snifftest på plats och / eller en titt i mikroskop. Man behandlar detta med antibiotika lokalt i slidan.
    Lycka till,
    /Therese
    Okej, då ska jag göra det imorgon! Tack så mycket Glad
    ♥ Vecka 25 ♥ BF 19 Mars ♥
Svar på tråden Pevaryl vagitorier svider, farligt?