• Kurreburre

Luciatåg med IVF-barn!

En smart tjej kom med den briljanta idén att vi borde anordna ett luciatåg med IVF-barn i samband med Nobelfirandet i Stockholm den 6-10 dec för att uppvakta Dr Robert G Edwards vinnaren av Nobelpriset i medicin för sin upptäckt av IVF.

Vi har kontaktat Nobelkommittén men vet ännu inte när vi får eller kan göra detta, vi har föreslagit att vi ska göra det någon gång den 10 dec när prisceremonin och banketten är. Men även om vi inte får vara med i programmet så hålls det ett symposie för Edwards på Karolinska den 7 dec som är öppet förallmänheten. Alternativt kan man uppvakta honom på Grand Hotel.

Skriv ett inlägg här eller Inboxa mig eller skriv i min gästbok om ni vill vara med

Alla underbara IVF-barn - var med!!!
    Barnlängtan - patientföreningen för ofrvilligt barnlösa

• Svar på tråden Luciatåg med IVF-barn!
  • pållan

Ska göra vårt första IVF i februari, så vi har tyvärr inga barn men hoppas på framtiden. Ville bara puffa för den här tråden för jag tycker att det är en så himla fin idé! 

• Kurreburre
    pållan skrev 2010-11-21 21:33:00 följande:
    Ska göra vårt första IVF i februari, så vi har tyvärr inga barn men hoppas på framtiden. Ville bara puffa för den här tråden för jag tycker att det är en så himla fin idé! 
    Tack! Vi behöver all hjälp vi kan få :)

Lycka till!
    Plötsligt händer det! - mitthemochmintradgard.blogg.se
  • Heureka

Lägger till favoriterna!!!! har en dotter på 10 månader och pendlingsavstånd till stockholm. Vi vill vara med.

Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Blåbär10

Underbar idé! Har en dotter på 10 månader tack vare honom och hans forskning. Kan dock inte vara med i något luciatåg, men hoppas verkligen det blir ett

• Kurreburre
    Heureka skrev 2010-11-22 22:09:08 följande:
    Lägger till favoriterna!!!! har en dotter på 10 månader och pendlingsavstånd till stockholm. Vi vill vara med.
    Underbart! Skicka gärna ett mejl till min kollega Karin, karin.isberg@barnlangtan.com, och meddela henne att ni vill vara med. Det e Karin som bor i Sthlm som håller i det, jag bor i Skåne och kan tyvärr själv inte vara med. Karin kommer sen att informera om tid och plats.
  • Höst flickan

hej har två underbara döttrar, en på 4 o en på 6 månader..och jag skulle tycka det var så vackert att se detta tåg..

men...jag är rädd för alla idioter där ute som anser att våra barn inte ska finnas...tyvärr så finns dom...

kanske är jag fånig..

• Heureka
    Höst flickan skrev 2010-11-24 20:23:43 följande:

hej har två underbara döttrar, en på 4 o en på 6 månader..och jag skulle tycka det var så vackert att se detta tåg..

men...jag är rädd för alla idioter där ute som anser att våra barn inte ska finnas...tyvärr så finns dom...

kanske är jag fånig..
    Oj finns det sånt folk???? den tanken har aldrig slagit mig. FAN va tragiskt i så fall. Våra små barn är ju de finaste som finns.
    Underbara, älskade lilla Freja, äntligen är du här 10/1-10
  • Kurreburre
    Höst flickan skrev 2010-11-24 20:23:43 följande:

kanske är jag fånig..
    Hm, det har jag heller inte upplevt att det e så. Det finns ju tyvärr fortfarnde en del som anser att ofrvillig barnlöshet e ett "lyxproblem" o att det ist finns massor av barn i världen som vi kan adoptera. Men jag tror inte att de e så jättemånga egentligen, det e bara det att det e de som uttalar sig och skriver dumma saker.
    Men jag tror inte att de skulle göra något eller ha några invändningar mot själva barnen när de väl e födda. Så extrema tror jag inte att de e.

Ni kommer va i tryggt sällskap av en massa andra i samma situation och sen kommer ni att vara vid ett evenamang som hyllar mannen som gjorde så att dina barn kom till. Och de andra som e där e oxå människor som uppskattar honom och hans verk plus en massa andra smarta människor.

Hör bara av dig om du ändrar dig :)
  • hönsmormors dotter

Håller med alla er andra om att det är en underbar idé!

Min tvååring är ingen "riktig" IVF för han blev till genom makeinsemination, så det räknas kanske inte riktigt. Fast han hade ju heller inte funnits utan behandling. Annars hade vi gärna varit med!

Nu hoppas jag på att jag har ett syskon i magen efter IVF.

Svar på tråden Luciatåg med IVF-barn!