Inlägg från: kakmamman |Visa alla inlägg
  • kakmamman

VAD är joller???

Joller kallas det som inte är riktiga "ord" om man säger så =)
    I början är mer vokala ord vanliga.."aaaah-oooh ah iiii" ja du vet...

Sen börjar munnen forma vokalerna lite "daaaa-miii-babba-bappa" osv..

Vid 8-9 månader brukar dom flesta barn kunna säga dom sistnämnda!

♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    Anonym (fattaringenting) skrev 2010-11-18 01:14:40 följande:
    okej men så länge som de jollrar överhuvudtaget så är det bra, utan att de MÅSTE jollra kedjor av maapaaagiiigoodaataa ? Är det ok att det är mer vokaler men att man hör konsonanter också då och då?
    ja absolut, alla barn jollrar på olika sätt och man kan inte säga att dom ska jollra på ett visst vis..
    Det e brar det att barn tittar på oss vuxna när dom blir lite äldre och ser hur vi pratar, och vill gärna härmans..där börjar dom förstå att man kan forma så låter det annorlunda, dom gillar det så det kommer oftast automatiskt.. För en del barn tar det längre tid men en del e tidiga..
    ♥ (¯`°?.¸ ♥Tänk att en sådan liten människa kan ha en sån stor plats i mitt hjärta♥¸.?°´¯) ♥
  • kakmamman
    Anonym (fattaringenting) skrev 2010-11-18 01:40:29 följande:
    förlåt måste missat det! tack för hjälp vortbitarn, ska testa prata långsammare & tydligare och visa
    när min son äter något som han gillar säger han mmmmmmmmmmmmm... jag brukade härma honom men samtidigt öppna munnen, mmmmmmmm-AAAA-mmmmm-AAAA
    Tillslut gjorde han så :P

Man får vara en tjatig mamma ibland =)
    Man kan ju undra varför min son på nyss 8 månader säger "EEta" när han ska äta :D :D
Svar på tråden VAD är joller???