• hjohanna

    Svimma o kräkas blod?

    Vaknade klockan tolv inatt och va tvungen att gå upp och kräkas. Två ggr sen la jag mig igen.
    Vaknade en timma senare behövde gå igen. Satte mig på sängkanten och vakna sen av att min sambo väckte mig.Jag hade alltså svimmat och slått i golvet med en duns.
    Tuppa av en gång tillmedans vi fortfarande satt på golvet. Sen kräktes jag mer, senare. Med lite blod i?? VARFÖR

    Hade ambulans personal här men jag fick välja själv om jag ville in till sjukhus eller inte. Jag valde att stanna hemma.

    Ska ringa 1177 när jag vaknat till liv lite, men undrar omn¨gon kan veta vad felet kan vara? Blir ju orolig.

    Gravid v. 16+6


    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Svar på tråden Svimma o kräkas blod?
  • puss

    säkert ingen fara. ibland kommer det blod om man kräks lite för fort.
    det kommer INTE från magen, det kommer säkert från magmunnen som skadats lite.

    som sagt, säkert ingen fara alls.


    det är tammefan roligt nästan jämt
  • hjohanna
    puss skrev 2010-11-18 07:46:05 följande:
    säkert ingen fara. ibland kommer det blod om man kräks lite för fort.
    det kommer INTE från magen, det kommer säkert från magmunnen som skadats lite.

    som sagt, säkert ingen fara alls.
    Gud så skönt att höra. Då  hoppas jag du har rätt
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • puss
    hjohanna skrev 2010-11-18 07:47:17 följande:
    Gud så skönt att höra. Då  hoppas jag du har rätt
    jag är bergis (på kräkset alltså)
    hoppas du mår bättre snart.
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Pyret85

    men urs förtår din oro! men förlåt om jag frågar?
    varför följde du inte med ambulanspersonalen så de kunde kollat dig och  bebisen på sjukhuset? så slipper du oroa dig?!

  • hjohanna
    Pyret85 skrev 2010-11-18 07:50:05 följande:
    men urs förtår din oro! men förlåt om jag frågar?
    varför följde du inte med ambulanspersonalen så de kunde kollat dig och  bebisen på sjukhuset? så slipper du oroa dig?!
    Jag mådde ju så pass mycke bättre då och kände inte för att väcka lillan o sådär. Tyckte väl att det fanns viktigare personer som behövde få hjälp på sjukhuset.

    Har iaf pratat med 1177 nu. Jag kunde vara lugn. Men det är ju lättare sagt än gjort Förvånad
    Madicken & Emma - mina hjärtan!
  • Tussebus

    Har även jag svimmat och har svimningskänslor ofta, men jag är längre gången (v. 26+2). De säger att mina svimningsattacker beror på för lågt blodtryck i kombination med för trånga blodkärl och 70% mer blod som ska igenom. Dessutom går det mesta av det syrerika blodet till bebben vilket leder till att det blir mindre över till mig när jag ska gå eller stå.. :(

Svar på tråden Svimma o kräkas blod?