• Sola

Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->

Hej

{#emotions_dlg.flower} Gravida genom IVF
    {#emotions_dlg.flower} Som vill följas på vägen mot BF
    {#emotions_dlg.flower} Här kan vi  som vill dela glädje, funderingar, oro, lycka mm

• Svar på tråden Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->
  • elmi

så har jag också förstått det, ringer på fredag. sen kan jag skriva upp VUL-datum jag också :) 

• Svea Maria

Hjärta VUL-LISTAN Hjärta

Dreama: 10/12 (1 IVF)
    Bella 26 : 29/11 + 8/12
    Svea Maria: 30/11 
    Vårblomman 7: 1/12

SOLA: 6/12. (3IVF+1FET ICSI)
    Lindis1974: 6/12

• Svea Maria

Jag ringde min klinik 2 dagar innan TD för då tjuvtestade jag positivt och hade en liten blödning. Har ju inte blött sen det och inte heller haft färgade flytningar så förhoppningsvist var det inget farligt. Jag ska fortsätta med proggisarna tills jag är i v.10, det gjorde jag också när jag var gravid med sonen...

• Palsternacka

Hej alla,

Jag har också hittat hit. Testade plus i onsdags på RD 10 men det var så svagt att jag inte trodde på det. Igår på TD var det också plus och idag fick jag utslag på det digitala testet. Jag hoppas att det håller i sig, tyvärr blöder jag litegrann. Har en dotter på 4 år  och när jag väntade henne blödde jag lite i början också. Så än är inte loppet kört! Jag har annars mått illa till och från hela helgen och är trött. Nu väntar jag på att kliniken ska ringa, de skulle göra det idag för att kolla resultatet.

Jag har aldrig haft MF - brukar det vara så att man blöder litegrann i början eller blir det ofta en störtflod direkt? Dum fråga säkert, det är ju förstås olika från fall till fall.

• Villbli3

Idag är det ruvardag 17 och jag tjuvtestade imorse!
    Jag tänkte What the F**K =)
    FETT PLUSS på cb!
    GRAVID 2-3 på det digitala!!!!
    Jag kan för mitt liv inte tro att det är sant!!! 
    Men nu ska jag ta mig samman o gå på jobbet...
    slinker nog in på lunch och köper några test =)
    Man kan nog inte testa för många ggr !!!!!!
    JJIIIHHHHOOO!!!!!! 

• Sola
    Välkomna alla nya och grattis till era välförtjänta plus Glad

Själv har jag nu under 2 nätter fått klivit upp för att gå på toan,
    känns bra eftersom jag har så få och svaga graviditetsymtom.
    Men oj, oj vad vi längtar till VUL, tänk om man bara kunde luta sig tillbaka och
    njuta av att vi äntligen är gravida!!
    Fast jag vill nog ha ett "bevis" på att det verkligen finns ngt  i magen som
    lever och mår bra så därav längtan efter VUL:et.
    Enligt kliniken så går jag in i vecka 7 imorgon...Tjohooooo.
    Kram på er
  • Dreama

Grattis Villbli3! Visst är det kanonskönt att få ett plus? Skrattande

• Dreama

Ringde mödravården och blev bokad på ett första möte redan nästa vecka, 1/12! Jag trodde inte att de ville att man skulle komma in så tidigt... Då kommer jag "bara" att vara i v. 7 men de sa att de gärna ville träffas tidigt för att gå igenom vad man ska tänka på osv, typ livsstilsprat Glad Ska bli jättekul!

Vaknade inatt med en jättesmärta i livmodersregionen och blev förtvivlad. Efter en timma klingade det dock av och har varit lugnt sedan dess. Känner mig livrädd mes hela tiden... Jobbigt Obestämd Min läkare sa att om det ser bra ut v.8 på VUL:et så kan man slappna av sedan. Längtar!

• Svea Maria
    Palsternacka skrev 2010-11-22 08:59:58 följande:
    Hej alla,

Jag har också hittat hit. Testade plus i onsdags på RD 10 men det var så svagt att jag inte trodde på det. Igår på TD var det också plus och idag fick jag utslag på det digitala testet. Jag hoppas att det håller i sig, tyvärr blöder jag litegrann. Har en dotter på 4 år  och när jag väntade henne blödde jag lite i början också. Så än är inte loppet kört! Jag har annars mått illa till och från hela helgen och är trött. Nu väntar jag på att kliniken ska ringa, de skulle göra det idag för att kolla resultatet.

Jag har aldrig haft MF - brukar det vara så att man blöder litegrann i början eller blir det ofta en störtflod direkt? Dum fråga säkert, det är ju förstås olika från fall till fall.
    Jag har haft två tidiga missfall och mina har börjat med rosa-brunaktiga flytningar i några dagar och sen kraftigt ont i magen, speciellt runt äggledarna. Ena gången kom den igång av sig själv så att jag började blöda och andra gången fick jag tabletter som satte igång blödningen. Jag skrev ju tidigare att jag hade en blödning riktigt i början av den här graviditeten, vid kliniken sa de att det är ganska vanligt. 
  • Pacolina

Hej !
    Jag tänkte våga mig in i den här tråden också. Hade min officiella TD idag och det var ett tydligt Plus, det är 7:e testet jag tagit och det blir bara starkare Skrattande 

Fick en ljusbrun flytning imorse dock, det skämde men jag har förstått att det kan vara naturligt så jag får hoppas på det bästa. Fick ett tidigt mf efter vår förra IVF/ICSI i somras och jag orkar inte gå igenom det igen... Har försökt få tag i kliniken idag men det var lättare sagt än gjort...

I övrigt är jag löjligt trött - blir som aldrig riktigt pigg och det bränner och ömmar i brösten och molar kring livmodern.
    Grattis och lycka till till er andra !! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Äntligen är det våran tur =) BF Juli----->