• puss

Mamma vid 70?

appropå nyheterna idag.

vad tycker du?
    när jag funderar på saken kan jag faktiskt inte hitta nåt hållbart argument emot.

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mamma vid 70?
  • Landslide

för att, det inte är rätt mot barnet. Ett barn behöver sin mamma eller pappa. Tyvärr så vet man ju inte hur länge man lever i den åldern. Visst man kan dö när man är 25 eller 40 också, men man har inte oddsen emot sig.

• puss
    MeLoveChilli skrev 2010-11-18 18:15:49 följande:
    för att, det inte är rätt mot barnet. Ett barn behöver sin mamma eller pappa. Tyvärr så vet man ju inte hur länge man lever i den åldern. Visst man kan dö när man är 25 eller 40 också, men man har inte oddsen emot sig.
    men OM man har oddsen emot sig vid den åldern. är du emot att skaffa barn även då?
  • MiisPiis

Först ska man ju orka med sitt barn, ju äldre man blir desto skröpligare blir ju faktiskt kroppen. Och sen lever man ju inte i evighet. Visst kan man även dö som ung mamma, men när man är 70 så är man ju rätt övertygad över att man kanske inte lever mer än ca 10+ år.....och då är alltså barnet endast lite över 10 år!

• puss
    MiisPiis skrev 2010-11-18 18:17:58 följande:
    Först ska man ju orka med sitt barn, ju äldre man blir desto skröpligare blir ju faktiskt kroppen. Och sen lever man ju inte i evighet. Visst kan man även dö som ung mamma, men när man är 70 så är man ju rätt övertygad över att man kanske inte lever mer än ca 10+ år.....och då är alltså barnet endast lite över 10 år!
    det finns massor av folk som inte orkar med sina barn, kära nån. hur många mammor är det som åker vasaloppet med ungarna?
  • xoxonathalie

jag är för, för att jacg tycker att man har rätt till det OM man kan klara av det och OM man har någon som kan ta över omsorgen utav barnen när man själv inte klarar av det eller när man själv inte finns där längre. Det är helt enkelt upp till var och en jag tycker inte det finns rätt eller fel i den frågan men det är min åsikt det =)

• Landslide
    puss skrev 2010-11-18 18:17:12 följande:
    men OM man har oddsen emot sig vid den åldern. är du emot att skaffa barn även då?
    Om man har oddsen emot sig som man har när man är 70 så säger jag big "no no" till att skaffa barn.
  • puss
    malin84johansson skrev 2010-11-18 18:19:39 följande:
    hur ska man orka vid 70?     nja nä ja svara nej på den frågan
    70:sar är ju piggelina som fan numera.
  • MiisPiis
    puss skrev 2010-11-18 18:19:08 följande:
    det finns massor av folk som inte orkar med sina barn, kära nån. hur många mammor är det som åker vasaloppet med ungarna?
    Men fortfarande så är de ju RIKTIGT få, eller hur!? Och fortfarande kvarstår faktum att man inte lever för evigt!
  • Moonis

Nej, barnen hinner knappt bli tonåringar innan det är dags att begrava sin mamma. Inte rätt mot barnen, inget dom ska behöva oroa sig över vid den åldern.

Och ja, allt kan hända yngre föräldrar också men sånt vet man aldrig. Att man dör av ålder vet vi och därför kan man ju göra ett annat val åt sina barn. 

Svar på tråden Mamma vid 70?