• puss

Mamma vid 70?

appropå nyheterna idag.

vad tycker du?
    när jag funderar på saken kan jag faktiskt inte hitta nåt hållbart argument emot.

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mamma vid 70?
  • puss
    MiisPiis skrev 2010-11-18 18:22:40 följande:
     Och fortfarande kvarstår faktum att man inte lever för evigt!
    det tänker jag inte argumentera emot. det fixar inte ens jag
  • MiisPiis
    xoxonathalie skrev 2010-11-18 18:19:43 följande:
    jag är för, för att jacg tycker att man har rätt till det OM man kan klara av det och OM man har någon som kan ta över omsorgen utav barnen när man själv inte klarar av det eller när man själv inte finns där längre. Det är helt enkelt upp till var och en jag tycker inte det finns rätt eller fel i den frågan men det är min åsikt det =)
    Omsorgen ska inte andra behöva överta, för så kommer ju fallet att vara i en sån situation.....nä, barnbarn är lämpligare!
  • puss
    MiisPiis skrev 2010-11-18 18:23:54 följande:
    Omsorgen ska inte andra behöva överta, för så kommer ju fallet att vara i en sån situation.....nä, barnbarn är lämpligare!
    kanske har hon inte skaffat barn helt själv?
    kan en pappa finns med kasnke?
  • xoxonathalie
    MiisPiis skrev 2010-11-18 18:23:54 följande:
    Självklart är det kanske lämpligare men tänk dom som är unga och skaffar barn när dom har cancer eller nån annan sjukdom och vet att de ska dö, MEN de vill så gärna ha barn. Är du emot dem också?
  • puss
    Emeli skrev 2010-11-18 18:24:50 följande:

Vad handlar det om?  Kan du länka?

har ingen länk. var på radion.
  • MiisPiis
    xoxonathalie skrev 2010-11-18 18:25:31 följande:
    Självklart är det kanske lämpligare men tänk dom som är unga och skaffar barn när dom har cancer eller nån annan sjukdom och vet att de ska dö, MEN de vill så gärna ha barn. Är du emot dem också?
    Nu drog du det lite långt, va? NÄ, självklart inte! Jag svarar på TS fråga.
  • xoxonathalie
    MiisPiis skrev 2010-11-18 18:26:59 följande:
    Nu drog du det lite långt, va? NÄ, självklart inte! Jag svarar på TS fråga.
    jo men på nått sätt är det lite samma sitts kanske den där 70 åringen inte fått någon chans tidigare att skaffa barn, men nu helt plötsligt har hon fått chansen
  • MiisPiis
    xoxonathalie skrev 2010-11-18 18:27:52 följande:
    jo men på nått sätt är det lite samma sitts kanske den där 70 åringen inte fått någon chans tidigare att skaffa barn, men nu helt plötsligt har hon fått chansen
    På ett sätt......jag resonerar  så att då finns en pappa i "normal ålder" som tar hand om barnet. Givetvis kan den 70-åriga mamman har hittat någon ung villig oxå........jag vet inte situationen. Annars dumpar hon ju över det till övriga släktingar som kanske inte är lika villiga att ta på sig ett sånt ansvar.
Svar på tråden Mamma vid 70?