• MayaS

hårlöss

Tyvärr e det juh så att vissa löss är mer envisa än andra... min dotter fick löss och smittade givetvis mig... jag fick bort mina men dotterns löss stannade envist kvar... vi tvättade kläder, frös in mössor... kokade borstar... använda typ alla lusmedel och schampon som fanns... som ni förstår plågades vi av detta en längre tid... till slut kände vi att nu får det vara slut... antigen fick vi klippa av henne håret (midjelångt) eller så fick vi försöka hitta nått alternativ... givetvis ville inte tjejen klippa av sig håret.... Iaf efter mycket sökande på internet så hittade vi en elektrisk luskam (batteridriven) som kostade ca 300-400 kr (minns ej exakt)... vi var lite skeptiska men eftersom inget annat funkat så beställde vi hem den...

Kammade dotterns hår med denna kan och givetvis hittade den löss då skulle man slå om till ett annat läge som gjorde att kammen dödade lössen med elekrisitet... detta funkade!!... Vi fick bort alla löss från dottern och har sedan dess tack o lov sluppit detta elände.

Svar på tråden hårlöss