• timmy97

    Sykonförsök

    Ge mig lite hopp nu. Läser om alla som jobbar och kämpar stenhårt för att få till ett barn och de genomgår helvetet och lite till med IVF:er ÄD och så mkt sorg.
    Känns som att det är kört när man är 40, och att det är helt omöjligt.
    Vi har en dotter som helt oplanerat kom till, men vi vill gärna ha syskon.
    Är det lättare att bli gravid när man hyfsat nyligen varit gravid, hon är ett nu.
    Vi har väl inte försökt så värst aktivt, men nu känns det kört bara genom att läsa alla sorgliga berättelser.
    Nu vill jag höra solkenshistorier.  
    Att det går naturlig väg, och att det inte är kört. Målar gärna allt i svart, tyvärr. 

  • Svar på tråden Sykonförsök
  • Lillängel Selma

    Hej timmy97,
    jag förstår hur du känner. Jag är lika sugen att skaffa en till bebis en liten syskon till vår dotter som är 1 år nu. Jag är fyllda 40 och precis som du tror att "sista tåget har gått". För mig har det säkert gått för att min sambo vill inte ha flera barn. Han säger att att man måste orka och och att man måste ha ett liv oxå. Han förstår inte min längtan. Dig vill jag göra glad. Jag har en arbetskompis som blev gravid i 43 årsålder. Helt naturligt. Hon glömde att köpa nya p-plåstrat och hoppade över de. Samma månad blev hon med barn.

    Ha tålamod och hopp och jag kan lova dig att du kommer att hålla en liten ängel i din famn snarast.

    Kram
    änglamamma Sanna

  • Mamma gås

    Hej timmie97 Glad Klart du ska få solskenshistorier!! Jag har flertalet vänner som är mellan 38-42 år vilka precis har eller snart ska få barn, genom den naturliga vägen. (Exakt antal är 8 vänner!!) Själv är jag 38 fyllda och försöker få en liten knodd, men med hjälp av IVF. Så håller tummarna för dig att det ska gå fint o att det kommer ett litet plus på stickan snart Solig

    Lycka till!!

  • timmy97

    Tack för era svar. Det känns ibland så kört. Jag vet att många får barn över 40, men det känns som alla är IVF barn, och det är vi inte alls sugna på. Ska vi få fler barn måste de komma naturligt.
     
    Allt funkar som det ska, regelbundna cykler, pigg partner, normalviktig osv. Men månaderna går. 

  • timmy97

    Är tydligen en solskenshistoria själv nu då.
    Om allt går vägen så blir det syskon i augusti. :) 

Svar på tråden Sykonförsök