Inlägg från: Lindreas |Visa alla inlägg
  • Lindreas

Plommonvatten mot hård mage till en 3,5 månaders

Vår kille blev hård i magen av ersättning, vi kör med Sempers Lemolac och han får Sempers magdroppar en gång om dagen också, och det hjälper honom i alla fall. Men han är inte allergisk eller intolerant mot något, så det kanske inte hjälper er...?

• Lindreas

Men hur vet man att det är läge för microlax egentligen? Min kille har tidigare bajsat varje dag, flera gånger om dagen, sen drog han ner det till en gång, och nu har han börjat köra var tredje dag ungefär. Han visar inga tecken på att ha ont alls eller vara besvärad av det, det enda vi märker är att hans fisar luktar galet illa, som hundbajs ungefär. När han väl bajsar är han inte hård i magen heller, det är löst som vanligt. Han är 2 månader gammal bara, och ammas ungefär tre gånger om dagen, däremellan får han ersättning när han är hungrig.

Förlåt, ts att jag lånar tråden, men du har fått så himla bra svar här, så det finns kanske någon som har ett svar till mig också?

• Lindreas
    Akleja skrev 2010-11-21 10:03:33 följande:
    Ingen fara alls Lindreas att du lånar tråden :). Nu vet jag inte om jag har bästa svaret till dig men så länge han inte besväras av att tömma mer sällan så tror inte jag att du behöver oroa dig alls. När jag började ge våran son ersättning i små doser i början så slog det om direkt att han bajsade mer sällan men var inte besvärad av det han heller. Det var först när jag inte ammade alls som han får kämpa mer. Antar att modersmjölken håller magen i trim. Jag skulle inte ge honom nånting så länge han är nöjd.

Kaiian: Tack för ditt svar. Så skönt att veta att lactulos kan hjälpa så bra. Jag tänkte ringa till bvc i början av veckan om han fortfarande har besvär. Då ska jag höra med de också vad de tycker. Jag tänker mig också att det kanske är en liten tillvänjningsperiod för honom också när kosten har ändrats. Att det tar en stund innan magen vänjer sig och att det kanske blir bättre av sig själv också. Om inte så tar vi nog till lactulosen sen. Thanx :)
    Tack! Jag resonerar också lite så, om han inte besväras av det så kanske han helt enkelt gör av med väldigt mycket av det han får i sig, så det helt enkelt inte blir så himla mycket kvar att bajsa ut? För det är inga tokmängder när han bajsat sen heller.

Och jag håller med dig i att din grabbs mage kanske behöver vänja sig vid kostomläggningen. Bvc har nog bra svar annars!
  • Lindreas
    Akleja skrev 2010-11-21 18:57:11 följande:
    Tänkte uppdatera lite hur det har gått idag. Jag gav typ 60ml katrinplommonvatten i hans ersättning igårkväll och det dubbla imorse och idag har han fått tömma 2ggr utan tårar. Så glad en mamma kan bli för lite bajs. *fniss*
    Jag hoppas att det fungerar i fortsättningen också.
    Vad härligt! Men visst är man skit-töntig!? Lite bajs kan göra en superglad.
Svar på tråden Plommonvatten mot hård mage till en 3,5 månaders