Akleja skrev 2010-11-21 10:03:33 följande:
Ingen fara alls Lindreas att du lånar tråden :). Nu vet jag inte om jag har bästa svaret till dig men så länge han inte besväras av att tömma mer sällan så tror inte jag att du behöver oroa dig alls. När jag började ge våran son ersättning i små doser i början så slog det om direkt att han bajsade mer sällan men var inte besvärad av det han heller. Det var först när jag inte ammade alls som han får kämpa mer. Antar att modersmjölken håller magen i trim. Jag skulle inte ge honom nånting så länge han är nöjd.
Kaiian: Tack för ditt svar. Så skönt att veta att lactulos kan hjälpa så bra. Jag tänkte ringa till bvc i början av veckan om han fortfarande har besvär. Då ska jag höra med de också vad de tycker. Jag tänker mig också att det kanske är en liten tillvänjningsperiod för honom också när kosten har ändrats. Att det tar en stund innan magen vänjer sig och att det kanske blir bättre av sig själv också. Om inte så tar vi nog till lactulosen sen. Thanx :)
Tack! Jag resonerar också lite så, om han inte besväras av det så kanske han helt enkelt gör av med väldigt mycket av det han får i sig, så det helt enkelt inte blir så himla mycket kvar att bajsa ut?

För det är inga tokmängder när han bajsat sen heller.
Och jag håller med dig i att din grabbs mage kanske behöver vänja sig vid kostomläggningen. Bvc har nog bra svar annars!