Galloperation, svullen mage?
Någon här som opererat bort gallan? Hur svullen var isf er mage efter operationen och hur lång tid tog det för den att återgå till normal storlek?
Opererades akut i fredags då jag fått gallstenar och bukspottkörtelinflammation. Dom gjorde titthålsoperation där dom tog bort gallan och de stenar som fastnat i gångarna. Tycker att min mage är så svullen efter operationen. På sjukhuset var det nån sköterska som reagerade på att jag var så svullen men sen så skakade hon på huvet o sa: Ja, det blir väl kanske så och sen var det inget mer med det, men man blev ju lite orolig när hon sa sådär... innan jag åkte hem igår bad jag en annan titta och hon sa att det såg bra ut och att svullnaden kommer gå ner men jag kan inte låta bli att oroa mig ändå... är väldigt liten och smal och har annars väldigt liten mage och nu ser det ut som jag är gravid i typ v30. Har det blivit så på er också?
Hur har det varit för er med den där gasen dom blåser in i magen som går upp i axlarna efter operationen? Har så ont i axlarna hela tiden, hur länge satt det i för er?