Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?

Såg att någon skrev att på vistaprint så var det inte svenska röda dagar osv..

Men jag var inne där nu och la in en bild som prov. När jag kom till steg 2 så fick jag se hur kalendern ser ut och då var den helt tom. varken röda dagar eller namnsdagar ifyllt.. Bara enkla siffror i varje ruta.
    Blir det så eller kan man välja eget sen?

Måste ge varje sida en bild för att komma vidare..

• Längtandsfull

Vistaprint har välldigt bra pris.. synd bara att man inte kan markera röda dagar och namnsdagar.

Fritzell kostar lite mer ioförsig inte jätte dyra men där är röda dagar markerade och namnsdagar..

Fråga är vad man skall välja..

Någon som har erfarenhet?

• Längtandsfull
    Norr skrev 2010-11-25 23:03:40 följande:
    På vistaprint kan man också lägga in helgdagar och namnsdagar och vad man nu vill men som sagt.. det tar ju sin lilla tid. Jag gjorde det förra året men tror inte jag orkar göra om det i år....
    Vart gör man det?? Jag har letat men kan inte hitta nått..
    Det enda jag har hiittat som mankan välja på är bakgrund och så kan man lägga till text och symbol på olika datum.
    Men jag lyckas inte få siffrorna på röda dagar röda. om du förstår.
    Dalkulla74 skrev 2010-11-25 23:16:05 följande:
    Norr: Hmm ja just nu lutar det åt att jag gör det, men ska fundera tills i morgon eller lördag. Vad jag kan förstå så kan man spara och pausa och fortsätta lite när man vill och inte behöva sitta och göra allt klart på en gång för det känns lite smått omöjligt med 2 barn .

Jag har mailat kundservice på Photobox med för checka hur de räknar "köp 2 betala för 1". Vad tror ni, om man köper 5st får man betala för 3 och få 2 gratis då? I så fall beställer man ju 6st och betalar för 3 och får 3, dock blir frakten 50kr extra över 5st. Eller kan det vara så illa att de bara räknar det på 2st och det utöver så får man betala fullpris på?

Nu blir det sängen nästa!
    Vi beställde från photobox förra året och vi blev nöjda. Ja satt och gjorde allt siffror på röda dagar röda samt att jag skrev in olika högtider och även när sonen fyller år och när han har dopdag. Tog lite tid men det var inte så farligt. Det var ju kul också..
  • Längtandsfull
    Ozan skrev 2010-11-29 11:26:32 följande:
    Är oxå ute efter att beställa fotokalendrar från ett bra ställe.

Var in på Önskefoto och tittade och deras kalender verkar vara stor, A3 format. Är det när den är uppvikt, alltså med fotot uppe och kalendariet nere? Eller är den det ihopvikt?
    När den är uppvikt.. Det är alltså 2 st A4 sidor.
    vill bli mamma 2009 skrev 2010-11-28 21:47:29 följande:
    Jag brukar köpa från Extrafilm och vara jättenöjd.
    I år har jag dock valt fujidirekt.se. Prisvärt och bra att man endast betalar 29:- i frakt hur mycket man än beställer. Passade på att beställa lite billga förstoringar också. Är man ny kund får man dessutom 100 foton gratis!
    men vad kostade kalendern styck???
  • Längtandsfull
    solida skrev 2010-11-29 18:01:38 följande:
    Jag fick hem kalender från Vistaprint idag, och de röda dagarna står faktiskt inskrivna. De är dock inte rödfärgade, men det står på dem t ex trettondagen eller långfredagen etc. Jag var lite osäker innan på om det stod i, men det gjorde det.

Men att färga siffrorna röda vet jag inte om man kan, jag har inte prövat.
    Ja det vet jag att det står med. Det ser man när man gör almenakan men jag vill ha ALLA röda dagar röda. Siffrorna skall alltså vara röda.
  • Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-11-29 19:42:18 följande:
    Hej, TS här som varit lite i dvala pga för lite sömn

Va kul att det fortsätter komma in erfarenheter mm om olika kalenderleverentörer !

Roligt att du Mirris är nöjd med proprints kalendrar. Jag efterlyste någon som provat på dem och tror du var först ut att svara . Ser på deras hemsida att de har röda dagar och siffror med om någon är intresserad.

Vad gäller Vistarprint och färg på siffror så har jag varit in och kollat  nu och vad jag kan se så går det inte att fixa. Hittar storlek på siffor och att man kan fylla i händelser med ikoner men någon färgjusteringsruta såg jag inte. Väldigt bra priser har de just nu, tror de är de billigaste för tillfället

Självklart är det fritt fram för vem som helst här att "låna" tråden och ställa frågor som gäller fotokalendrar och leverantörer! Är ju toppen om det går att samla allt aktuellt om fotokalendrar i en och samma tråd !!
    Ja jag har fått endel tips pch förslag nu och har kollat noga på alla leverantörer som har nämts här men tycker nog att photobox är bäst.

Vi hade dom förra året och vi blev nöjda.
    Där kan man ju göra hur mycket som hellst.
    DET SOM ÄR BRA ÄR:
    * Välja in röda dagar somt skriva in egna händelser.
    * Man kan också göra lite kul med bilderna ex lägga in 3 st bilder som går omlott på varann osv. På så vis få massor av fler bilder än 13 som är vanligast.
    * Dom är bland dom billigaste även om man kan göra så mycket tillval och extraval.

Finns ingen annan leverantör som man kan välja sin egen stil på kalendern som man kan hos photobox och det finns bara 1-2 st som är billigare.. Men på dom billigare kan kan inte välja till så mycket.
  • Längtandsfull
    Dalkulla74 skrev 2010-11-29 21:08:54 följande:
    Längtansfull: Ja jag har med bestämt mig och det blir photobox som får göra mina första fotokalendrar . Kom precis på att sista dag för att få 2 betala för 1 är på onsdag uhh ikväll måste jag i säng i tid så det får bli i morgon kväll helt enkelt! Förstorar du siffrorna något? 9pt känns lite litet tror jag om jag tänker på tex min mormor och att hon ska kunna se vilken dag det är utan att behöva haka ner kalendern och läsa den som en tidning . Jag kommer nog att både förstora och feta till siffrorna även jag egentligen gilla mer ren design.
    Ja det är ont om tid och vi har inte ens börjat.. Blir hela kvällen imorgon..
    Kommer säkert fler erbjudanden man man vågar kanske inte chansa.

Vi har inte tidigare förstorat siffrorna utan det enda vi gjort är att fylla i alla röda dagar så man får ju ha en kalender för 2011 framför sig.
    Sen har vi fyllt i när sonen fyller år och när han har dopdag.

Tycker siffrorna har varit tydliga endå.
Svar på tråden Fotokalender- vilka rekommenderas och vilka avråds?