Dalkulla74 skrev 2010-12-01 00:16:26 följande:
Å hej och hå...uppdraget avslutat men det var inte utan att man blev lite utmattad
Det tog mig ganska exakt 3 timmar att skapa min kalender, dvs lägga in bilder, skriva in texter som tex födelsedagar och dessutom ändra samtliga siffor i kalendern till större grad, fetare samt ändra färg vid röda dagar. Men det är ett bra användargränssnitt på Photobox så det var rätt skoj ändå att göra detta. Dock gillar jag inte betalningssättet, antingen banköverföring eller Paypal. Nu var det så att jag inte har något paypal (bara sambon so far som betalat på det sättet och han sover) så jag valde det första alternativet...men där körde jag fast

! Min bank (Handelsbanken) ville ha fler uppgifter om mottagaren än va Photobox ger en, det gick tex inte att göra en överföring utan att knappa in vilken stad de ligger i, hade ingen aaaning om det så det gick inte

. Dessutom så om man ska föra över via banken så måste JAG stå för samtliga avgifter som tas ut av båda bankerna för överföringen som går utomlands. Så jag avbröt och gjorde om min beställning (behövde alltså inte göra om kalendern

utan lastade i min kundkorg på nytt bara) och sen registrerade en Paypal på mig själv och då gick det mycket enklare

!
Mindes när jag satt där och strulade med interrnetbanken att jag sett ett avsnitt av Sverker i Plus som granskade några olika fotoleverantörer och mindes just den biten med betalningen, görs det på fel sätt så blir man utan kalender!
NU ska jag sova

!
Härligt att du är klar..
Vi skall slutföra allt idag..
Men det mesta är klart.. Bara en bild till framsidan kvar.
Har ändrat färgen på röda dagar.
Har också ändrat typsnitt på all text och lagt till Sonens födelsedag och dopdag.
Men det är ju roligt att greja..
Vilken bakgrund tog du?
Vit, Svart eller årstider?