Är detta normalt vid skilsmässa?
Jag måste få veta om det är jag som är ute och cyklar eller om detta är vanligt vid skilsmässa?Jag träffar nu en man sedan 4 månader tillbaka som ligger i skilsmässa.
De hade vart gifta i 25 år och som jag tolkar det hela så träffade exfrun en annan man och ville skilja sig.. men det hela har vart en lång utdragen process som jag undrar någonsin kommer ta slut?
Min vän här nu då hade fruktansvärt svårt att acceptera detta och betedde sej minst sagt illa åt mot sin exfru, rev papper som skulle skrivas på och gick ner sej totalt, fick ett mycket självdestruktivt beteende som har vart jobbigt för mej att höra, men nödvändigt.
De har 2 barn tillsammans 13 och 18 år gamla.. i mina ögon sett på väg in i vuxenlivet.
Han är väldigt mån om sina dem, han skulle göra allt för att dem skall ha det bra, vilket är ett fantastiskt ansvar tycker jag.
Men ibland så tycker jag det blir lite väl för mycket "för barnens skull" Om han fick bestämma hur relationen i framtiden skall se ut, så skulle han, hans exfru och barnen t ex åka på semester tillsammans på sommaren, självklart för "barnens skull".. Fira alla högtider, traditioner tillsammans, sjävlklart för "barnens skull.." Ibland får jag för mej att han använder barnen som en livlina till att hålla kvar på något sätt i det som varit? i det gamla? i kärnfamiljen?
Hur fungerar det egentligen? Är det ofta så att man åker på semester med "familjen" trots att bägge parter har nytt förhållande? Tycker det skulle kännas en aning märkligt och vet inte om det är något jag skulle kunna tänka mej..
Jag vet inte, jag är 15 år yngre än honom, har inga barn men är dock ett skilsmässobarn själv och tycker jag inte känner igen detta i vad jag gick igenom?
De bor just nu varannan vecka i det huset som de till våren skall sälja pga renovering. Ena veckan bor hon i huset med barnen och då är han hos mej och de veckor han är i huset med barnen så bor hon hos sin nya partner.
Vad säger ni??
Mycket tacksam för svar!
.