• Landslide

Riktig gran eller plast?

Funderar själv på vad vi ska ha ståendes i hörnet till jul! Hade varit roligt att höra ifrån er andra.

• Svar på tråden Riktig gran eller plast?
  • ÅzaLu

här kör vi på plast pga av allergi.... vi har köpt en väldigt fin plastgran som ser näsrtintill äkta ut... betala en bar slant för den men de är den värd =) kommer ju hålla i mååånga år förhoppningsvis =)

• Frontline

Plastgran är det givna valet med småbarn och 2 katter som älskar att busa med granen...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • CHARLATAN

Var tvungen att rösta "Nej, plast ska det vara" men det tycker jag inte egentligen. Vi skaffade en plastgran förra året då det var sånt jävla barrande men uuuuh jag vill hellre ha riktig gran ändå.

MAY YOUR ORGANS FAIL BEFORE YOUR DREAMS FAIL YOU
  • mommys minute

kungsgran för första gången. barrar inte så mycket och luktar inte...Hade plast innan pga småbarn, men det var inte så stämingsfullt- man ser ju att den är fejkad. Dessutom tycker jag att är man så lyckligt lottad att bo i ett land full med granar ska man utnyttja det...går inte att få tag på i andra länder...

• TheLove

Vi står i valet och kvalet men har nog insett att ska man ha en fin plastgran går den på ett par tusen och då köper jag hällre en riktig. Mycket finare, doftar underbart MEN den barrar...

• Tecken

Självklart plastgran! Av flera anledningar:
    - Miljövänligare
    - Billigare
    - Mer lättstädat
    - Insektsfritt
    - Noll vattning/skötsel
    - Platsgranar är ofta finare än "riktiga"/levande granar
    - Längre hållbarhet

Svar på tråden Riktig gran eller plast?