• Landslide

Riktig gran eller plast?

Funderar själv på vad vi ska ha ståendes i hörnet till jul! Hade varit roligt att höra ifrån er andra.

• Svar på tråden Riktig gran eller plast?
  • giftfri
    Pemmel skrev 2010-11-22 22:19:03 följande:
    Men du tar inte av din egen skog till julen då? Det gör vi. Men skjuter alla andra. Tungan ute
    Nej, bara besvär med vanlig gran, dessutom är vi inte så mycket för julfirande längre, barnen är ju stora nu..
  • Disco

Riktig gran. Växte upp med riktig men när vi började fira jul hemma i lgh med bara mor och far så blev det plast tillslut för mamma är allergisk...Men jag vill ha riktig gran, trots barr och jag också hatar att städa det där extra men det är det värt...kanske små plastgranar till pojkarnas rum så de får varsin egen....

• JuliaåRonjasmammis

Självklart en riktig gran! Inredningsdetaljer i plast är inte min stil vilken årstid det än må vara.

Don't mess with my integrity!
  • Boothwalker

Alltså teoretiskt sett riktig. Men jag har ingen lust att köpa en till bara mig. Så jag har en liten (och förhållandevis snygg) plastgran.

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2010-11-23 00:58:45 följande:
    Alltså teoretiskt sett riktig. Men jag har ingen lust att köpa en till bara mig. Så jag har en liten (och förhållandevis snygg) plastgran.
    Ska det vara en i plast är jag rätt kräsen. Aldrig sett nån utom min som jag faktiskt gillar. Och min kostade 30:- på loppis =)
    Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • rödtopp

Riktig GRAN skulle aldrig ha plast.
    jag och sambon köper vartannat år
    Han vill ha en liten och lagom och jag vill ha en STOR och yvig

Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Rundabullar

Riktig gran. Vi har en elledning vi får gallra under trots att vi inte har egen skog. Väldigt praktiskt!

Helst ska granen vara lite sned, ha delad topp, vara ojämn eller nåt annat, så att man kan debattera, fundera och spänna fast den i baksidan av pianot för att den ska stå rakt och stadigt. Tomte

I år ska vi inte ha gran så det blir väl att gallra lite i buskagen och köra granris på vedspisen och trappan i varje fall. Det är ju så vackert och doftar underbart! Men vi kommer knappt att vara hemma, så att hugga en gran känns som slöseri. 

Svar på tråden Riktig gran eller plast?