Riktig gran eller plast?
Funderar själv på vad vi ska ha ståendes i hörnet till jul! Hade varit roligt att höra ifrån er andra.
Funderar själv på vad vi ska ha ståendes i hörnet till jul! Hade varit roligt att höra ifrån er andra.
Riktig gran. Växte upp med riktig men när vi började fira jul hemma i lgh med bara mor och far så blev det plast tillslut för mamma är allergisk...Men jag vill ha riktig gran, trots barr och jag också hatar att städa det där extra men det är det värt...kanske små plastgranar till pojkarnas rum så de får varsin egen....
Självklart en riktig gran! Inredningsdetaljer i plast är inte min stil vilken årstid det än må vara.
Riktig.. Inte ens plast blommor kommer in i mitt hus!
Alltså teoretiskt sett riktig. Men jag har ingen lust att köpa en till bara mig. Så jag har en liten (och förhållandevis snygg) plastgran.
Vi har plastgran pga av min killes och mammas allergi. Så finns ingen diskution om saken :P
Riktig GRAN skulle aldrig ha plast.
jag och sambon köper vartannat år
Han vill ha en liten och lagom och jag vill ha en STOR och yvig
Riktig gran. Vi har en elledning vi får gallra under trots att vi inte har egen skog. Väldigt praktiskt!
Helst ska granen vara lite sned, ha delad topp, vara ojämn eller nåt annat, så att man kan debattera, fundera och spänna fast den i baksidan av pianot för att den ska stå rakt och stadigt.
I år ska vi inte ha gran så det blir väl att gallra lite i buskagen och köra granris på vedspisen och trappan i varje fall. Det är ju så vackert och doftar underbart! Men vi kommer knappt att vara hemma, så att hugga en gran känns som slöseri.
whatever.