• frido

Följas åt, Göteborg/Eriksberg, Bf April 2011??

Hej och hå,

Någon som vill följas åt i trakten kring Eriksberg i Göteborg?

Är i vecka 20 och delar gärna erfarenheter och frågor med någon/några.

Första barnet så erfarenheterna är nog färre än frågorna=)!

• Svar på tråden Följas åt, Göteborg/Eriksberg, Bf April 2011??
  • frido

Sunset, what the fuck!!! Starkt starkt starkt!!!!! inte illa, hade nog inte stått öga mot öga med vår käre läkare.. Men mycket imponerande måste jag säga.. så du ska få detta fixat en gång för alla nu eller blir det flera vänder?

Jag har fått för mig att gröt är bättre än välling när det gäller gluten.. Havre kan man faktiskt äta fast man är glutenintollerant, dock en special,(massor med info, men orkar inte riktigt skriva och är osäker på hur matnyttigt det är att höra=)!).. Hur som helst, kalas att det går bra med introduceringen, har beslutat att vänta ett tag innan Freja får mat.
    Hur gick det på IKEA loppisen hittade du något fint?
    Nu ska jag däcka i soffan, babysimmet är klart, Freja somnade som en stock och jag väntar på att soppan ska bli klar så man kan få lite mat i magen!

Ny fika för dem som vill se bebisar och mammor=)!
    Hur går det förresten med din förkylning MHEK?

Kanske nästa måndag? Någon som hakar på iden? =)

• Session

Frida: Jag var hos läkaren på MVC igår igen och klippte bort all granulationsvävnad. Det var ingen rolig upplevelse! =( Tydligen hade läkaren nästan aldrig sett någon som haft så mycket, så jag har haft en rejäl otur. Såklart.... Eller, ja, hon trodde att hon hade fått bort allt men det blödde så mycket tillslut så hon kunde inte se. Kan hända att jag måste pensla med lapispenna ett par gånger också innan det är borta. Ska på återbesök om 2 veckor. *suck* Så än är det inte klart. Vad det gäller mitt lilla, lilla hål i ena blygdläppen sa hon att de helst inte syr igen det om man inte har medicinska problem med det. Tyckte jag skulle sätta i ett piercingsmycke så jag får väl göra det =P. Var först skitledsen när jag upptäckte det men har väl mer och mer accepterat det. Såååå stort är det ändå inte. Men vi får se vad vår käre vän Groth säger. Jag kan hälsa från dig också .

Japp, det är helt rätt. Gröten innehåller mycket mindre gluten än välling. Den räknas knappt som att man introducerar gluten utan bvc rekommenderar att man så småningom ger ett smörgåsrån för att introducera gluten. Ja eftersom du har en del matallergi är det nog klokt att vänta. Vi har inget sånt alls.

Visst är det mysigt med babysimmet? =) Vincent gjorde första dyket i måndags. Jag var lite nervös först men det gick hur bra som helst! Han såg lite förvånad ut när han kom upp men sen var det full rulle igen. =)

Mmm soppa, riktig höstmat =) Vad blev det för soppa? Det är faktiskt gott, äter det för sällan.

Var på dopsamtal idag och fick träffa prästen. Vincent döps på söndag. Haha vilken rolig präst =) Mycket skämtsam gubbe! =) Men jag är säker på att Vincent kommer gråta när prästen ska ta honom på söndag. Han har börjat bli rädd för vissa människor, vissa utseenden verkar det som. Och långa, mörka, män går INTE hem hos honom. Har sårat farfars hjärta ett par gånger. En av alla faser...

Jag vill gärna ses igen men kan inte på måndagar. Det är då vi babysimmar. Tänkte du nästa vecka? Då passar tisdag bäst, den 13/9.

Är du förkyld MHEK? Blä.

• Session

Glömde ju svara på IKEA-loppisen =). Jag trodde att IKEA också skulle stå och sälja lite grejer, men icke. Fast jag fick med mig 3 Nalle Puh-tavlor till pluttens "skrubb" och ett par Disney-böcker (vi läser alltid på kvällen som en del av läggningsrutinen).

Men sen kunde jag ju inte låta bli att springa in på IKEA också . Jag skötte mig faktiskt riktigt bra! Inte särskilt många impulsköp, bra en scrapbooking-bok och en underbart skön morgonrock till mamma att ha efter våra bad. Annars höll jag mig till planen, grejer till Vincents mini-rum. Jag kom hem med två runda mattor, en lampa, en mjuk "grod-hylla" med flera fickor att hänga upp, babyblå servetter till dopet och två haklappar med armar. Jättenöjd! Skrubben blev mysig =). Men de där hakklapparna var ingen hit än haha. De var lite stora och han försökte trycka in allt tyg han hittade i munnen vilket slutade med att han gröt i precis hela ansiktet, gnodde in det rejält . Så de där tröj-haklapparna får vänta till han inte längre måste mumsa på allt.

• Desiree1988
    Hejhej! Här har det hänt en del under mina datorfria dagar... en pärs att vara utan datorn.. Och igår när Rickard kom med datorn till sjukhuset så hade den jäveln glömt internet hemma... gissa vem som blev sne då...

Vet inte vad jag ska skriva riktigt... Tristan andas, om än väldigt ansträngt och får mediciner var tredje timme... kändes som att jag hade hela apoteket med mig hem förut... 
    Så nu är det den "vanliga" medicineringen plus annat.. 

Skolböckerna kom igår och jag fick dem till sjukhuset vid åtta på kvällen.. började läsa men 7 sidor senare kom en man och en kvinna med sin son in på rummet.. och de var allt annat än tysta.. så det blev inte mer än 7 sidor läst... 
    Nu ikväll har jag läst 110 sidor.. så nu är det bara 90 kvar.. och uppgiften ska vara inne innan 12:00 på dagen imorgon.. JIPPIE ... 
  • Session

Desi, jag skulle aldrig klara mig utan dator! Tänk vad hemskt egentligen att man blivit så beroende... Haha och en dator utan internet kan man nästa lika gärna vara utan.

Har ni fått komma hem igen? Eller är ni kvar på sjukan? Du kan snart göra en adressändring dit. Nä, skämt åsido... Det är ju fruktansvärt att det aldrig tar slut! Vet de varför det är så svårt för Tristan? Är det sen han hade RS-viruset?

Skit i skoluppgiften Desi! Du har nog att tänka på ändå. Lärarna måste väl förstå och låta dig lämna in lite senare?

Flickor, vad säger ni om att ses på tisdag? Den 13/9?

• Desiree1988

Diana: Vi är hemma, äntligen :)
    Det är på grund av RS-viruset, luftrören är extra känsliga och så tunna eftersom han är liten.. Så det de hoppas på är att det ska växa bort du luftrören blir större.

Jag vågar inte boka in något.. får se lite vad som händer här hemma :)

• Session

Mä flickor, inte mycket action här inte. Själva har vi haft några väldigt hektiska dagar. Men igår döptes Vincent och det var helt underbart! Mamma fick kämpa mot tårarna. Vincent var som vanligt världens bästa bebis Hjärta Glad Kyrkan var jättemysig, prästen mycket skämtsam, fina ord och fina sånger, och ett mycket lyckat kalas efteråt Glad Vi däckade totalt på kvällen! Helt slut! Lilleman åt inte förrän kl 04 vilket var rekord!

Antar att den där träffen inte blir av än på ett tag...

Desi: Förstår att du inte vågar boka in något. Ni får ta dagarna som de kommer.

• MHEK

Hej alla, här har det skrivits en del har inte hunnit läsa igenom allt. Tråkigt att ni behövt åka in till sjukhuset igen Desi :( Hoppas Tristan blir bättre snart.

Det är inte möjligtvis någon som skulle vara intresserad av fika i slutet på veckan. Typ torsdag eller fredag?

• Session

Jag hade gärna men kan inte längre. Jag var hos läkaren igår. Har ett infekterat nageltrång som vägrar ge sig så det blir operation på torsdag Rynkar på näsan Alltid är det nåt... helt otroligt. Snart får det vara nog.

• frido

Hej alla, här har vi haft full rulle ett tag, bara roliga saker, men dock tidskrävande, men nu är jag lite mer ledig igen, fika på torsdag eller någon gång i början av nästa vecka skulle funka för mig om någon är sugen?

Desi, helt galet, är lillekillen dålig igen. Håller tummarna att det blir eller förhoppningsis blev en kort vistelse och att han är på bättringsvägar igen.

Sunsetheat trevligt med dop, vi har Frejas om några veckor familjen ska bara ut och svänga utomlands en sväng. illa att man själv får sitta hemma på kammaren och slicka de krossande resfantasierna. =)
    jaja får inte klaga, har ett underbart liv med familjen här hemma trots snorblåst och horisontellt spikregn.=)

Hoppas fossingen mår bättre=)! 
    kram 

• Desiree1988

Frido: Om du vill (och ni andra också) är ni välkomna hit till mig på onsdag från 09:30 fram till 13:30 (åker och hämtar Tindra på fk då).

Ska ha mammafika här då så ni är jättevälkomna :D 

• frido

Hade varit trevligt, men onsdagar är våra mest fullbokade dagar, det är lässtund med rim och rams på biblan, promenad och fika med föräldrargruppen och för att toppa ska vi dyka på babysimmet till eftermiddagen.. Japp har man inte en övertrött Freja efter denna dagen så skulle jag vara förvånad..

Men hoppas ni får en trevlig fika! Hänger gärna på en annan gång!.

• annbe

Hej,
    Sjukt länge sedan jag hunnit med detta forum.
    Hade varit jättekul å ses. Torsdag efter 12 passar mig (läs: imorgon) jag åker till uppsala på sön-ons så annars tors i nästa vecka?

• Session

Kan inte på tors nästa vecka. Jag ska till mvc IGEN och förmodligen klippa bort ännu mer granulationsvävnad. Har redan klippt en omgång och det var ingen rolig upplevelse. I torsdags var jag där och penslade resterna med lapispenna men då hittade barnmorskan ännu mer inuti. Jag blev ganska ledsen Rynkar på näsan. Nästa helg kan jag däremot.  

• frido

Tycker synd om dig sunsertheat, hoppas det blir sista gången nu på torsdag! Det har verkligen varit en långkörare det där..
    Vi tar till nästa helg då, det tror jag skulle passa här med, vi märker när nästa helg närmar sig=)!
    Här var vi på drinkparty i gårkväll, Freja grejade festen med bravur, somnade som en fura i bärselen och sen sov hon tills vi skulle vandra hem i natten. lagom så hon var vaken tills festblåsan skulle av och pyamasen på för lite ordentlig nattsömn. Alla som var med var imponerade att man inte hört att det var en bebis som deltagit hela kvällen. Stolt som tuppen över sin dotter kan man väl sammanfatta kvällen! =)

Vi får kika lite Desi.
    Hoppas du har det kalas i uppsala Annbe.

Svar på tråden Följas åt, Göteborg/Eriksberg, Bf April 2011??