• Mirva

Moderatortråden

Detta svar gavs till MuminMy tidigare i tråden 21 november:
    "Ina67: Bilder på gravar, generellt sätt tycker jag inte man är tvingad att lägga under starka bilder så jag får nog säga att i det fallet så beror det mer på den tillhörande bildtexten var bilden ska placeras än att motivet är en grav."

Ska en bild på en grav vara i "Starka bilder" beroende på bildtexten? Varför ska en bild på en grav överhuvudtaget vara i "Starka bilder"? Var och varannan människa har väl sett en grav? Då ska väl gravidmagar också vara under starka bilder?

• Mirva

MuminMy - Alltså, min fråga var alltså, när ska en bild på en grav vara under starka bilder? Jag har aldrig hört talas om en sådan regel. Ge ett exempel på när gravbilden borde vara under starka bilder.

Dessutom har jag aldrig fått svar när jag mejlat redaktionen.

• Mirva

Vill gärna ha svar på min fråga. När ska bilder på en grav vara under starka bilder? Moderator MuminMy skriver att beroende på bildtexten ska vissa bilder på gravar läggas under starka bilder. Vad ska det i så fall stå för bildtext för att den ska hamna under starka bilder?

• Mirva

Gislöv
    Vadå såna bilder? En bild på en grav? Det var de värsta jag hört.

• Mirva

Var i FL:s regler står det att vissa bilder på gravar ska vara under "starka bilder" beroende på bildtexten?

• Mirva

Roisin Dubh - Nu skrev MuminMy att beroende på bildtexten ska vissa bilder på gravar vara under "starka bilder". Mitt sunda förnuft säger att en bild på en grav kan ingen ta illa vid sig av. Men jag undrar vad det är för bildtext till en gravbild en människa skulle ta illa vid sig av.

• Mirva

Jaha, då ska bilder på levande barn också vara under "starka bilder" eftersom jag kan ta illa vid mig. Nu har en moderator skrivit att vissa gravbilder ska vara under "starka bilder" beroende på bildtexten, och jag vill veta vad det skulle kunna vara för text. "Kalle Anka är död" eller?

• Mirva

Nu frågar jag inte om bilder på döda barn. Jag undrar varför VISSA gravbilder ska vara under "starka bilder"

• Mirva

Isolde - Jag blir upprörd när jag inte får svar på min fråga av en moderator. Om det ska diskuteras på det sättet, att vi ska ta sådan hänsyn till gravida kvinnor att vi inte ens får yppa att vi saknar våra älskade barn under en gravbild under "standardbilder", då tycker jag att FL:s regler tolkas alltför subjektivt.

Som sagt då ska inte bilder på gravmagar eller levande barn hellere vara under "standardbilder" eftersom änglamammor som är känsliga kan ta illa upp.

• Mirva

RoisinDubh -Jag diskuterar inte bilder på döda barn. Vi måste väl också få plats här på FL? Ska vi bli helt undanskuffade? Med det här resonemanget kan jag inte ens sätta in en bild på mig själv under standardbilder och skriva att jag saknar mitt barn.

Svar på tråden Moderatortråden