• Mirva

Moderatortråden

Ja, jag tycker detta börjar bli oerhört löjligt, Roisin Dubh. Om inte ens en bild på en grav kan visas under "standardbilder", då finns det ingen som helst plats för oss som förlorat barn. Vi är endast förpassade till rubriken "Förlorat barn".

• Mirva

Isolde - Hur ska jag veta om Roisin Dubh kan FL:s regler? Jag vet ingenting om Roisin Dubh, såvitt jag kan se är hon inte moderator och jag skriver här för att få svar av en moderator.

• Mirva

Jag har varit här på FL sedan i juni i år. Jag hamnade här efter att min son dog.

• Mirva

Enligt min tolkning av reglerna är inte en bild på en grav stötande, osmaklig eller avbildar något som kan ge sexuella, rasistiska, etniska eller religiösa anspelningar på ett negativt sätt.

• Mirva

LadyMarmelade: Jag visste att det före min tid här på FL varit förbjudet på FL att ha bilder på döda barn, men jag hade ingen som helst aning om att det gällde även bilder på gravar. Jag har inte själv funderat på att lägga någon bild på vår sons grav i bildgalleriet, så jag tänker nog inte engagera mig mer. Men jag anser ändå att en gravbild borde kunna vara under standardbilder, men anser redaktionen att de ska vara under "starka bilder" så får det väl vara så. Sedan tycker jag att det är lite märkligt hur pass mycket man ska "skydda" de som är gravida. När jag var gravid såg jag dagligen löpsedlar om hemska saker som hänt i världen, även om små barn som dött.

För övrigt är det nog svårt att sia om vad människor blir ledsna av. Jag kan nog säga att jag blivit oerhört ledsen av att ha läst olika presentationer om vad människor gått igenom. Det är många som skrivit i min gästbok att de blivit ledsna när de läst min presentation. Kanske då en bild på en grav under "standardbilder" skulle få någon att känna sig lugnare då man ser att barnet fått frid.

• Mirva

Lady Marmelade: Att sätta ut en bild på ett barn eller en gravbild i sin presentation kan ju inte någonsin vara menat att göra någon illa. Enligt redaktionen får ej heller bilder på gravar finnas under standardbilder. Men som sagt, jag har inte tänkt att ha det ändå, så redaktionen får väl ha en sådan regel om de vill.

• Mirva

Moderator Venus: Jag förutsatte att ni moderatorer företrädde redaktionens åsikter.

• Mirva

Moderator Isolde - Tack för ditt svar. Men det enda jag ville ha svar på var vad det skulle vara för bildtext för att en gravbild måste vara under "Starka bilder", som moderator MuminMy svarade Ina tidigare i denna tråd. Men om det nu inte är på det sättet alls, vilket det ju kan vara mycket väl kan vara enligt vad jag förstår nu, orkar jag inte engagera mig i fallet. Jag var allmänt intresserad av denna fråga. Jag har alltså inte för avsikt att publicera en bild på vår sons grav i min press.

• Mirva

Oj, har nu läst alla trollänkar. Från att jag tyckt mig förstå vad internettroll är, känner jag mig nu fullständigt förvirrad i hela trollfrågan.

Vad menas med att mata trollet choklad och glass?

• Mirva

Jo, Jillsan, jag hade redan en sådan definition av internettroll, men när jag läste Giz trollänkar blev jag helt förvirrad. Då är vi i så fall alla troll som överhuvudtaget skriver något på nätet. Förstår fortfarande inte vad som menas med att mata choklad och glass. Eller är det enskilda medlemmar som åsyftas?

Svar på tråden Moderatortråden