• MimmiLina

Moderatortråden

Angående tråden "Vi kräver inloggning".

Tycker moderatorerna ska tala om klart och tydligt vad som gäller angående plustjänster och trygghet gällande t ex sina bilder på familjeliv.

Helt tydligt finns det ju folk som tror att man via en Plustjänst och inloggningskrav skulle kunna känna sig helt trygg.

Så är givetvis inte fallet.

• MimmiLina

Vill säga emot, men antar att man inte får det.

• MimmiLina

Vet inte om detta kan sägas beröra ett "enskilt ärende"...

Men man behöver ju inte vara Einstein för att räkna ut att det är folk som stört sig på en innan som nu sitter sch anmäler på pin kiv. Bara för att dom kan. Det handlar i ärlighetens namn inte om folk som på riktigt tar illa upp, det tror jag vi alla begriper. Därför blir det så löjligt.

Man borde försöka se anmälningar från fall till fall. För som nu t ex så kan folk ANMÄLA för att vi sitter och skämtar mot VARANDRA om att saker är felstavade t ex. PÅ SKOJ! Det känns liiiite överdrivet.

Det måste ju finnas utrymme för skratt och humor, och en extra koll kanske på om anmälningarna verkligen är motiverade eller bara beror på att nån människa sitter och surar. Om jag och Stina t ex sitter och skämtar om varandras stavning så kan ju knappast nån utomstående ta illa upp av det, hur sårande kan det vara liksom. Det borde vara ett solklart fall för en icke godtagbar anmälan.

• MimmiLina

Okynnesanmälningar skulle man kunna kalla dom.

• MimmiLina

Om jag och Stina sitter och skämtar om VARANDRAS stavning så är det faktiskt helt fucking omöjligt att nån utomstående skulle kunna bli LEDSEN över det. Det är främst dessa stavningsanmälningar som stör mig, och dom är många.

Andra anmälningar som gjorts i tråden kan jag möjligen förstå om man är en väldigt känslig person. Men det får finnas gränser.

• MimmiLina

giz - Man behöver ju inte ta åt sig av allt, man kan försöka se saker ur ett lite humoristiskt perspektiv.

Men visst, vill folk hellre sura så får ju folk göra det. Tråkigt bara att man inte hellre kan ge sig in i tråden själv och ha roligt. Tydligen läser anmälarna ju de mycket upprörande trådarna lik förbannat. Om man vet med sig att man är väldigt känslig bör man kanske hålla sig utanför så man inte mår dåligt. För om man till och med mår dåligt av andras stavningar, då bör man nog tänka efter.

• MimmiLina

Skämt om handikapp är en sak, och det kan vara olämpligt i högsta grad. Jag har inte varit delaktig i något sådant. Men skämt om stavning mellan två personer... hallå ja? Kan NÅN påstå det vara motiverat i ärlighetens namn?

• MimmiLina

Giz -

Det står en "varning" i TS. Och jag andas för fullt här.

Stavningsskämten var ju mellan två personer sinsemellan. Du tycker det är motiverat att anmäla om diskussionen går t ex som exemplet nedan, kan nån bli upprörd av detta mer än möjligen Stina?

Stina: - Åh, idag stekte vi köttbular.

Lisa: - Haha, du glömde ett "L".

Stina: - Hihi, oj ja hoppsan! Hihihi.

• MimmiLina

Ja, det låter ju väldigt rimligt.

• MimmiLina

Där har varit en moderator där inne vid ett tillfälle, och hon skrattade så hon kissade nästan i lilla byxan kan ni tro.

Svar på tråden Moderatortråden