• MuminMy

Moderatortråden

om någon är saklig och ärlig är ju risken för att det blir ett påhopp ganska liten men "hylla"-trådar och "hata"-trådar är generellt sett olämpliga så jag skulle avråda från att starta en sådan tråd

/MuminMy - tjänstgörande moderator som skriver i nya familjeliv
  • MuminMy
    Bebistokig skrev 2006-02-07 20:46:18 följande:
    Hur kommer man in på "nya" FL? /från en mindre uppdaterad
    Du klickar på länken på förstasidan *ler*
  • MuminMy

Bonanza och RD: om tråden är OM en SJÄLV så skulle det väl vara okej... alltså du får starta en tråd "Vad tycker du om Bonanza" å så får de skriva om dig, tycker dock inte det är lämpligt att man "skriver upp" sig för att få omdömen... Risken finns alltid att nån tar illa upp ändå.... och det är ju onödigt *ler*

• MuminMy

Kanske mina kollegor har en avvikande åsikt men jag avråder i alla fall Cool

• MuminMy

MBP:  för att man enligt reglerna har rätt att ha fel...Generad

/my - mamma, medlem och moderator
  • MuminMy

lövet2: om anmälningarna är korrekta har vi inget att invända, att systematiskt anmäla något en viss medlem skrivit med diverse konstiga motiveringar ger ju oss enbart onödigt arbete och är inget vi uppskattar, vi kan ju dock inte SE vem anmälaren är....

Spontant skulle jag säga att personer som enbart är här för att anmäla kanske borde skaffa sig en meningsfullare fritidssysselsättning...

• MuminMy

MBP: Det kan hända att du har en poäng i det där men i så fall måste det vara så fel att det faller under olämplighet eller brottsligt och då ligger ribban nånstans i närheten av Kajsas nya världsrekord.  Fundersam Det finns ju tom ett avsnitt i reglerna som säger: "Människor är i sin fulla rätt att ha fel och alla behöver inte vara av samma mening"

Från vår synvinkel står ju ord mot ord, vi kan ju inte veta vem av er som har rätt, det är inte heller vår roll att faktagranska och korrigera faktafel i forumet. Det är mycket bra att du ger information om du har den men i ett öppet forum måste det vara upp till varje läsare att bedöma och granska informationen som finns.

• MuminMy

MBP: i extrema fall då faktafelet är uppenbart kan det bli fråga om olämplighet, anmäl så får vi titta på det men räkna inte med att vi kan ta bort det....

nu måste jag ta hand om min son som vaknat!

• MuminMy
    Du får inte nyttja sajtens tjänster, som medlem, under din avstängning. Avstängningen gäller dig som person.

Redaktionen har vissa sätt att se till att detta efterlevs, som de håller hemliga såklart, men inget är ju idiotsäkert Oskyldig så visst KAN man regga sig med nytt nick. Om detta upptäcks kan redaktionen "vidta åtgärder", vilka dessa är är inte heller offentligt men inte blir det roligt för den som trots pågående avstängning försöker skaffa sig medlemsskap.

OM du har information om avstängda medlemmar som är tillbaka med nytt nick tar vi gärna emot den informationen i ett privat meddelande så ska vi vidarebefodra den till de som kan göra nåt åt saken.
  • MuminMy

MBP: Klart att du ska vänta dig ett svar Förvånad men från redax inte från oss moddisar, vi har varken befogenhet eller möjlighet att utreda sådant ... Det finns loggar på precis allt som hänt på sajten så det går liksom inte att komma undan hur som helst, det kan ju dock vara svårt att "straffa" den skyldige. Skulle dock tro att det MINST går iväg en abuse-anmälan till ISPn.

Svar på tråden Moderatortråden