Jag tycker inte riktigt att KR:s rubriker täcker alla känsliga områden som diskuteras på FL och vissa ämnen passar in under flera rubriker:
Abort
Depression
Droger
Familjerätt
Förlorat barn
Kroppsligt
Missfall
Misshandel/Våld
Myndighetskontakt
Relationsproblem
Sex & samlevnad
Styvförälder
Varför kan man vara anonym som styvförälder men inte om man vill diskutera samma sorts problematik som biologisk förälder?
Någon kanske tycker att man kan diskutera ytterst känsliga problem med de egna barnen under relationer, men även som styvförälder har man ju en relation med sina styvbarn.
Kontakter med andra instanser än myndigheter kan också vara känsliga, eller räknas även sådant som ligger under en myndighet, exempelvis någon slags vård elelr barnomsorg som myndighet enligt FL? Problem med läkare, dagis, psykologer mm är ju direkt olämpligt att diskutera om man samtidigt har bilder på sig själv och sina barn på sitt krypin. Familjerätt är ju definitivt en myndighetskontakt.
Depression används hur fritt som helst. För mig är depression en specifik sjukdom. Antingen bör kategorin döpas om till: psykisk ohälsa, mentalt, nedstämdhet t.ex eller så bör ni ha även en tråd för panikångest, en för generaliserad ångest osv.
Gränsen för missfall och förlorat barn är i många fall hårfin i diskussionstrådarna, vore det helfel att slå samman dessa kategorier till en?
Kroppsligt borde som jag tidigare påpekat vara öppet även för frågor om andra kroppsdelar än underlivet