• MuminMy

Moderatortråden

hailey: tyvärr får du inte det, men det är gratis att annonsera under köp&sälj. Rekommenderar annars katter.nu
    /Moderator
  • MuminMy
    Det kan säkerligen vara lite buggigt nu, innan redax fått koll på allting. Ha lite tålamod och låt stackarna jobba ifred ett tag
    och nej, vi får oftast inte mer information än ni andra, även om vi skulle vilja det
  • MuminMy
    Det räcker nu!
    Det ena utesluter inte det andra, man kan BÅDE posta en länk här och anmäla enskilda inlägg, är det enskilda inlägg som bryter mot reglerna föredrar vi att man anmäler dom då det minskar vår arbetsbörda, är det en tråd som behöver lite allmänna regler är det kanske mer lämpligt att posta den här.
    Nog tjafsat om detta nu.
    /Moderator
  • MuminMy
    AngiePangie: det där är omöjligt att svara på då det beror på trådens syfte och de övriga debattörerna, att t.ex. fråga om preventivmedel i en missfallstråd är mer än lovligt OT men att fråga om choklad i en pumpatråd torde inte möta så stort motstånd... Man får ha lite fingertoppskänsla helt enkelt och "känna av" hur mycket som är okej...
    /Moderator
  • MuminMy
    Tussetösen: Det är redaktionens absoluta krav att bilder på änglabarn ska ligga under starka bilder. Det är inte förhandlingsbart. Andra bilder som är "starka" dvs som man kan tänka sig att andra människor kan må illa av att se (döda människor, döda djur, operationsbilder etc) ska också ligga där.
    Mirva: Jag vidhåller att bilden på en grav inte nödvändigtvis måste vara i starka bilder utan att det beror på sammanhanget. Du får gärna maila redaktionen för ytterligare synpunkter i frågan.
    /Moderator
  • MuminMy

tussetösen: utan att ha sett sammanhanget skulle jag nog säga att det var olämpligt men jag vill inte sträcka mig så långt som att säga att det i alla fall är emot reglerna anmäl till en moderator så tittar vi på det.

• MuminMy
     det där såg kanske konstigt ut... vill förtydliga att jag håller med Isolde i stort MEN det KAN finnas tillfällen när det i sammanhanget inte är att anse som nedsättande att skriva "mes".
  • MuminMy
    gyro: är vi osäkra så har vi ju redaktionen som hjälper oss
    mirva: med risk för att bli lite tjatig så ... det går inte att svara generellt på din fråga, det är ofta svårt att göra det när det är fråga om tolkning av reglerna, vi måste helt enkelt ta ett enskilt beslut i varje fall. När det gäller bilder är det inte ens moderatorerna som fattar beslut utan redaktionen. Jag föreslår därför igen att du tar kontakt med dem om du har synpunkter på hur galleriet hanteras. Mitt svar till dig att det "beror på" gäller fortfarande. Och med detta anser jag diskutionen avslutad för moderatorernas del.
    Allt bildmaterial som du gör publikt åtkomligt genom Familjelivs tjänster måste strikt följa dessa användarvillkor. Alla bilder som du lägger upp måste vara tagna eller skapade av dig som är medlem i syfte för att upprätthålla upphovsrättslagen. Bilder som du köpt eller på annat sätt förvärvat och där ni tillgivits tydliga rättigheter som medger återpublicering på internet kan vara OK, men Familjeliv reserverar rätten att neka eller ta bort bildmaterial som redaktionen anser tvistigt. Varumärken eller andra registrerade figurer får inte användas såvida ni inte själva äger rättigheterna till avbildningen. Bilder får inte vara stötande, osmakliga eller avbilda något som kan ge sexuella, rasistiska, etniska eller religiösa anspelningar på ett negativt sätt. Bilder som avbildar nakna kroppar är strängeligen förbjudna att publicera, t.ex. bilder på barn som badar eller leker på stranden. Risken är mycket stor att bilderna kan stjälas och återpubliceras på porrsajter och andra sexuellt inriktade media.
  • MuminMy

vi får inte kommentera enskilda ärenden men generellt kan jag säga att bortskänkes"annonser" inte är tillåtna, de hamnar i samma fack som köpes/säljes... tyvärr kan vissa trådar utvecklas i en riktning som gör att vi tvingas ta bort dem... (även om syftet är aldrig så gott )

Svar på tråden Moderatortråden