Moderatortråden
Kolla gärna min dagbok sparkling.
Kolla gärna min dagbok sparkling.
Yaran - En avstängning har tidigare varat 6 månader. Men vid grövre överträdelser och/eller flera varningar kan detta också ske på livstid så att säga.
Vad gäller att kalla en annan person för oseriös beror det helt och hållet på debattklimatet, hur inlägget är skrivet samt bakgrunden till det hela.
Överklaga om du inte är tillfreds med ett Moderatorbeslut, vi kommenterar inte ärendet vidare då det är att gå in på enskilt ärende.
/Sara, Moderator
Jadu, bra fråga.
Har du fler sådana?
sparkling - Det finns många tekniska aspekter på det där.
En fråga för redaktionen med andra ord.
Yaran - Som sagt så kan jag inte gå in på enskilt ärende, men svara på en fråga i en tråd får man såklart göra. Dock utan att bryta mot reglerna.
/Sara, Moderator
Jag är här TBR.
Man kan aldrig vara säker på att Patrik läser det.
Inte just idag iaf. 
Ro hit med det då! 
Tarax - Jajemen! Denna Moderatorn är vaken.
matiLLa - Tar dina frågor en och en.
1. Hur vet man att man fått nytt gästboksinlägg? Hittar inte det nånstans. Jag får gå in lite då och då för att kolla om det kommit upp nåt nytt, så ska man väl inte behöva göra?
--> I nuläget är det så att man får gå in i sin gästbok och slå en flukt lite då och då. Vi hoppas att det är en funktion som så småningom kommer att förbättras.
2. Vad betyder Puff? Står ju Puff lite här och där i varje tråd??
--> När man "puffar" en tråd betyder det att man vill få upp den i blickfånget igen på listan över senast skrivna trådar/inlägg. Då kanske fler ser tråden och kan svara i dem. Dock är vi restriktiva med puffandet då vi gärna inte vill se ett sönderpuffat forum.
3. Varför ska folk kunna läsa ens presentation/trådar när dom inte är medlemmar? Så är det väl inte på andra forum..
--> Som du redan fått svar på förvisso.
Men det är för att man ska se vad FL är för sajt helt enkelt.
Med PLUStjänsten kommer man (om jag inte är helt ute och cyklar) dock kunna välja om man vill vara "se-bar" för oinloggade besökare.
/Sara, Moderator
*tackar och bockar*

*kikar i listan på order av giz*