• Gostosa

Tillägg

Min son har nyss fyllt 3mån. Jag tycker att han äter alldelses för många gånger på ett dygn i snitt åtta gånger ibland mer. Jag upplever det som att han inte blir mätt på sin Nan1 och måste därför äta oftare, det gör att han såklart kräker upp det som blivit för mkt för honom att behålla i magen. Jag har läst att Nan2 inte mättar mer bara inehåller mer järn. Jag undrar om det finns något tillägg man kan blanda i maten?Skulle frågat på BVC idag men hon blev sjuk så det blev inget besök idag =(

• Svar på tråden Tillägg
  • Gostosa
    flingansnö skrev 2010-11-24 13:01:30 följande:

Vi fick rådet att börja med babysemp 2 tidigare för att det innehöll mer risstärkelse eller vad det var vilket gjorde henne mättare. Det funkade för oss. Vet inte om det är samma med NAN elle rinte, men du kan väl prova?

Jag har oxå hört det om semper2, MEN när han kräks så luktar det så himla illa som vuxen kräk o han kräker ganska ofta el normalt. Han får redan semper Bifidus jag kallar den kräkvälling, är det kanske bara den som kräket luktar av? Jag har sj hört andra som använt Semper som tycker likadant, av Nan luktar det ingenting.
  • Gostosa

Finns det inget man kan köpa på apoteket som man kan blanda i, nån typ av majsförstärkelse?

• Gostosa
    september0809 skrev 2010-11-24 14:38:25 följande:
    vi fick tipset av vår barnläkare när inte dottern blev mätt på sin ersättning att blanda i 1 msk laktosfri grötpulver i ersättningen så blir den lite stadigare...
    Tack så mkt för tipset du gav mig. Har testat blanda ner grötpulver i maten, funkar PERFEKT märker en jätteskillnad. Helt klart ett av dom bästa tipsen jag fått på fm =)
  • Gostosa
    september0809 skrev 2010-11-25 20:32:42 följande:
    men gud vad bra att det hjälpte!
    är ju inget som är farligt då han är så pas stor ändå.
    Tänkte passa på att fråga dig vad du använder för dinapp när du matar med gröten? Jag har Philips avent flaska o jag fick köpa en justerbar dinapp annars klumpar sig gröten i hålet. Jag är inte riktigt nöjd med den dinappen. Vad har du för flaska?

Tack för dina svar Flört
  • Gostosa
    Gostosa skrev 2010-11-27 09:54:55 följande:
    Tänkte passa på att fråga dig vad du använder för dinapp när du matar med gröten? Jag har Philips avent flaska o jag fick köpa en justerbar dinapp annars klumpar sig gröten i hålet. Jag är inte riktigt nöjd med den dinappen. Vad har du för flaska?

Tack för dina svar Flört
    Glömde säja att första kvällen han fick gröt gick det 7 tim tills nästa matning =) Rekordet är 6 tim det har hänt 2 gånger tidigar oxå nu inatt igen wiiiiiiii
Svar på tråden Tillägg