• yes79

Tillägg

När min dotter var ca 3 månader började hon sova hela nätter och då försvann några mål mat av sig självt, innan åt hon minst ca var 3:e timme dygnet runt, oftare ibland på dagen och mer sällan ibland på natten.

7-10 ggr var det nog per dygn minst, jag tror det är helt normalt!

Nu äter hon 6 ggr per dygn vid 7 månader, fast vanlig mat ock då inte bara ersättning! Ca 06, 09, 12, 15, 18, 20

• yes79

När vi började med babysemp2 (som till skillnad mot nan2 innehåller risstärkelse för mättnad) vid 4 månader så åt dottern bara mindre mängd ersättning inte mer sällan, utan fortfarande ca var 3:e timme. Hon blev ju mättare men ville fortfarande äta lika ofta!

• yes79

Babysemp 3 är dock INTE modersmjölksersättning som babysemp1 och babysemp2 utan är tänkt att användas som en alternativ dryck istället för vanlig komjölk när barnet också äter vanlig mat, den är väl från 8 månader först.

• yes79

Min dotter spydde massor av Nan, så det luktade mer spya då än av Babysemp som hon sällan spydde av!Flört

• yes79

Jag tycker du ska fråga på BVC innan du ger något annat, ring dit och fråga om du inte har en tid snart. Jag tycker inte att det är onormalt att en bebis äter 8ggr på ett dygn. Vid 4 månader kan du ju börja med smakportioner eller gröt och då blir han kanske mättare och håller sig längre, det är ju bara en månad tills du kan börja se om bebisen är intresserad av fast föda.

Många ammade barn äter ju mycket oftare än var 3:e timme, medan jag ammade gick det sällan så mycket som 3 timmar mellan målen, då åt hon väl 10-12 ggr per dygn!

Svar på tråden Tillägg