Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

Tillägg

Vi fick rådet att börja med babysemp 2 tidigare för att det innehöll mer risstärkelse eller vad det var vilket gjorde henne mättare. Det funkade för oss. Vet inte om det är samma med NAN elle rinte, men du kan väl prova?

• flingansnö
    yes79 skrev 2010-11-24 13:06:06 följande:
    När vi började med babysemp2 (som till skillnad mot nan2 innehåller risstärkelse för mättnad) vid 4 månader så åt dottern bara mindre mängd ersättning inte mer sällan, utan fortfarande ca var 3:e timme. Hon blev ju mättare men ville fortfarande äta lika ofta!
    Ah, ok det är skillnad på dem!

Min dotter började äta mer sällan på babysemp 2. Nu börjar det dock verka som att det inte heller mättar ordentligt, så nu funderar vi på att gå över på 3:an....
  • flingansnö
    yes79 skrev 2010-11-24 13:29:39 följande:
    Babysemp 3 är dock INTE modersmjölksersättning som babysemp1 och babysemp2 utan är tänkt att användas som en alternativ dryck istället för vanlig komjölk när barnet också äter vanlig mat, den är väl från 8 månader först.
    jaha.... det hade inte jag fattat.... då kan man ju ge välling istället. Märker att jag nog får läsa på lite här! 

TS: förlåt att jag blev lite ot här....
  • flingansnö

Yes79: Läste på på sempers sida och trean kan användas även som ersättning för enstaka mål när det behövs, men är främst tänkt som mjölk typ till maten!
    Tack för att du fick mig att kolla detta, det var helt nytt för mig!

• flingansnö

Jag har aldrig gett nan, så kan inte säga ngt om det kräket, men bådamina barn har kräkts mkt och fått semper och det luktar rätt illa, inte som vuxenkräk, mera surt illa....

Svar på tråden Tillägg