• MissFröken

Sökes: Fikavänner i Borås

Hej!

Jag är 26 år och nyinflyttad i Borås och skulle gärna vilka utöka min bekantskapskrets.

Är du intresserad av att ta en fika eller likanade någon gång så hör av dig!

• Svar på tråden Sökes: Fikavänner i Borås
  • Rocktroll
    Zäta skrev 2010-11-28 19:55:40 följande:
    Det antar jag ju att det är :D 

Är det bara jag som tror att det är julafton typ imorrn!? Känns otroligt juligt ute med all snö och när jag var i Knalleland innan var det värsta hysterin med folk som skulle shoppa julklappar, 
    Jag har inte ens begett mig till knallen på länge så har inte riktigt fått dom julkänslorna än. Var däremot på jul å liseberg igår och det var det vansinnigt mycket folk Förvånad
    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Zäta

Jag var med på Jul på Liseberg på lördagen... vi åt julbord kl 12 där och sen gick vi och kollade... Alla killarna frös till döds så de gick och drack öl och jag och mamma plus min dotter gick och kikade. Klena killar.

Håller med om att det var tokmycket folk... jag hatar verkligen att trängas eller behöva stå i kö för att spela på ett hjul. 

Jag har massa jullängtan i år... troligen för att jag är gravid. Har haft en rätt tufft graviditet hittills så varje sån helg känns typ som en enorm milstolpe.

• Zäta

Rocktroll.. är du uppvuxen i Gbg? Jag är uppvuxen i Mölndal..

• Rocktroll
    Zäta skrev 2010-11-29 10:54:49 följande:
    Rocktroll.. är du uppvuxen i Gbg? Jag är uppvuxen i Mölndal..
    Nej inte uppvuxen där, är norrlänning men bodde i Göteborg 4 år innan jag flyttade hit Tyst bodde i stjärnhusen vid frölunda torg men det va så mycket skit och bråk där så vi tog vårat pick och pack och flyttade hit. Betydligt lugnare.
  • Zäta

Haha... jaa.. Borås är rätt lugnt må jag säga. Ja bor ju ute i Viskafors och här är det väääldigt lugnt.

Har sån beslutsångest nu. Antingen ska jag stanna hemma och vila mig, stanna hemma och städa,  köpa julklappar, eller gå till simhallen... Hmm... jag har ALLTID beslutsångest.

Som på pizzerian. Jag är alltid sugen på kebab. Men det luktar så gott om pizzan. Vad jag än väljer blir jag sugen på det andra i slutet. 

• Rocktroll
    Zäta skrev 2010-11-29 12:26:18 följande:
    Haha... jaa.. Borås är rätt lugnt må jag säga. Ja bor ju ute i Viskafors och här är det väääldigt lugnt.

Har sån beslutsångest nu. Antingen ska jag stanna hemma och vila mig, stanna hemma och städa,  köpa julklappar, eller gå till simhallen... Hmm... jag har ALLTID beslutsångest.

Som på pizzerian. Jag är alltid sugen på kebab. Men det luktar så gott om pizzan. Vad jag än väljer blir jag sugen på det andra i slutet. 
    Ja Viskafors är ju halvdött haha Tungan ute svägerskan med familj bor där så är där en del. Hur kommer det sig att du hamnade där ute?

Vi är småkrassliga allihop här så sambon är ledig och vi tar det almänt lugnt idag. Skönt faktiskt.
  • Zäta

Först bodde jag ju i Mölndal. Så byggde mamma och pappa nytt hus. Då träffade jag dotterns pappa. Han bor i Skene. Så flyttade dit... sen började jag jobba i Borås. Jag och hennes pappa separerade. Min nuvarande sambo är från Borås och vi ville köpa hus... hittade ett fint till ett bra pris här ute i ingenstans... så nu bor vi här :) Men jag trivs faktiskt riktigt bra. Trodde att det skulle vara alldeles för litet för mig, men bussen tar drygt en kvart in till Borås. Jag har inget körkort...

Såg lite bebiskläder på Åhlens som jag blev så kär i... bandtröjor, men bodys.
    synd att jag och sambon inte har samma musiksmak bara.
    annars hade jag shoppat upp dem!

Insåg just att min sabo är ledig imorrn. Det betyder att jag kan åka och handla julklappar då och alltså har all rätt i världen till att ligga hemma idag och bara trycka i mig ostbågar och choklad. 

• Rocktroll
    Zäta skrev 2010-11-29 13:46:04 följande:
    Först bodde jag ju i Mölndal. Så byggde mamma och pappa nytt hus. Då träffade jag dotterns pappa. Han bor i Skene. Så flyttade dit... sen började jag jobba i Borås. Jag och hennes pappa separerade. Min nuvarande sambo är från Borås och vi ville köpa hus... hittade ett fint till ett bra pris här ute i ingenstans... så nu bor vi här :) Men jag trivs faktiskt riktigt bra. Trodde att det skulle vara alldeles för litet för mig, men bussen tar drygt en kvart in till Borås. Jag har inget körkort...

Såg lite bebiskläder på Åhlens som jag blev så kär i... bandtröjor, men bodys.
    synd att jag och sambon inte har samma musiksmak bara.
    annars hade jag shoppat upp dem!

Insåg just att min sabo är ledig imorrn. Det betyder att jag kan åka och handla julklappar då och alltså har all rätt i världen till att ligga hemma idag och bara trycka i mig ostbågar och choklad. 

Då förstår jag Glad vi har kollat på hus men har inte pengar till handpenning så när vi sparat ihop till det blir att kolla runt lite. Hade varit kul med hus men funkar att bo i lägenhet ett tag till. Just nu letar vi mindre då vi tycker att vi bor för stort och dyrt för våran lilla familj.

Jag är babyklädtokig och kollar alltid på små bodys även om dottern är för stor för sånt nu Tungan ute men vi har försökt få till ett syskon länge så det är svårt att inte kika. Jag och sambon har däremot samma musiksmak så våran lilla räka ser alltid cool ut haha.

Ibland är man berättigad att bara ta det lugnt och trycka i sig godsaker..speciellt när man är gravid Flört

• Zäta

Vi hade inte heller pengar till handpenningen.. Men vi flyttade in i juli så det var precis innan man behövde ha allt själva.  Tack och lov. annars hade det no aldrig blivit ett hus. man kan fortfarande få låna till det ibland, men de till sjukt hög ränta. Vi bodde i en trea innan. 4300 i hyra plus lån på 320 000 (insats)... vi bor faktiskt bliigiare nu! Känns sjukt!

Haha. Vilken tur du har! Min sambo lyssnar verkligen på skitmusik. Då menar jag musik som inte ens är musik utan bara massa datorgjort skitljud :P 

Bra att du skriver det... då kanske jag kan rättfärdiga att jag sitter med en chokladask framför mig nu. :D Visserligen ä det en äcklig budgetkopia på alladin (kostade 119 kr på ÖB) så jag äter bara i nödfall.

• Rocktroll
    Zäta skrev 2010-11-29 14:00:46 följande:
    Vi hade inte heller pengar till handpenningen.. Men vi flyttade in i juli så det var precis innan man behövde ha allt själva.  Tack och lov. annars hade det no aldrig blivit ett hus. man kan fortfarande få låna till det ibland, men de till sjukt hög ränta. Vi bodde i en trea innan. 4300 i hyra plus lån på 320 000 (insats)... vi bor faktiskt bliigiare nu! Känns sjukt!

Haha. Vilken tur du har! Min sambo lyssnar verkligen på skitmusik. Då menar jag musik som inte ens är musik utan bara massa datorgjort skitljud :P 

Bra att du skriver det... då kanske jag kan rättfärdiga att jag sitter med en chokladask framför mig nu. :D Visserligen ä det en äcklig budgetkopia på alladin (kostade 119 kr på ÖB) så jag äter bara i nödfall.

Vi har en hyra på 7468 kr och det är alldeles för mycket för oss. Dom vill dessutom höja den några hundra till nu i årsskiftet så hus hade nog t.om varit billigare. Bara sambon som jobbar då är man inte direkt rik.

Hatar datagjord  skitmusik Skrikandes
Svar på tråden Sökes: Fikavänner i Borås